ورود نظامیان و تجهیزات جدید به «عین الاسد»

 یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد که روز گذشته چند فروند هواپیمای حامل نظامیان، مشاوران نظامی و غیرنظامیان وارد پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی در عین الاسد واقع در استان الانبار شدند.

وی در ادامه افزود: این هواپیماها حامل اشخاص و تجهیزات نظامی هستند اما ما اطلاعی از هویت اشخاص مذکور و تعداد آنها نداریم. پایگاه عین الاسد شاهد فرود غیرعادی هواپیماها همزمان با پرواز گسترده جنگنده‌های آمریکایی بر فراز این پایگاه است.

این منبع تاکید کرد: نظامیان آمریکایی تدابیر امنیتی خود را در تمام مواضعشان در مناطق غربی تشدید کرده اند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان الانبار فاش کرد که عملیات جاسوسی زمینی نظامیان آمریکایی نزدیک پایگاه‌های آنها در غرب این استان و در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه بعد از گذشت چند سال مجدداً از سرگرفته شده است.

ورود نظامیان و تجهیزات جدید به «عین الاسد»

وی در ادامه افزود: نظامیان آمریکایی از مدتها قبل عملیات جاسوسی زمینی را در مناطق بیابانی غربی استان الانبار متوقف کرده و این کار را با استفاده از جنگنده‌ها و پهپادهای خود انجام می‌دادند. اما به تازگی شاهد حضور نظامیان آمریکایی در مناطق بیابانی که استان الانبار را به استان نینوا مرتبط می‌کند هستیم.

این در حالیست که اخباری در خصوص قصد و نیت نظامیان آمریکایی برای ایجاد یک پایگاه جدید در این منطقه منتشر شده است. پیش از این گزارش‌هایی درباره حضور نظامیان جدید آمریکایی پشت گذرگاه مرزی القائم نزدیک سوریه منتشر شده بود.