جهان فقط یک قدم با جنگ هسته‌ای فاصله دارد

ژنرال «کانگ سون نام» آمریکا را به افزایش حضور نظامی خود با استقرار هواپیما‌های هسته‌ای و زیردریایی در منطقه متهم کرد و تمایل واشنگتن برای تغییر رژیم در پیونگ یانگ را عامل تشدید تنش‌ها دانست.

به گزارش راشا تودی، وزیر دفاع کره شمالی هشدار داد: اکنون سؤال این نیست که آیا جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره آغاز می‌شود یا خیر، بلکه فقط این پرسش مطرح است که این جنگ هسته‌ای توسط چه کسی و چه زمانی شروع خواهد شد.چرا که تنها در سال جاری، ایالات متحده تسلیحات استراتژیک بی حد و اندازه از جمله یک زیردریایی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای، یک گروه ناو هواپیمابر و یک بمب‌افکن با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را به منطقه ارسال کرده است.

ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز نیروی دریایی ایالات متحده در اواخر ماه مارس بلافاصله پس از رونمایی از کلاهک‌های هسته‌ای جدید و کوچک‌تر خود که می‌تواند بر روی موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد نصب شود، وارد یک بندر نظامی در کره جنوبی شد.

جهان فقط یک قدم با جنگ هسته‌ای فاصله دارد

مقامات سئول پیش‌تر اعلام کرده بودند در صورتی که آمریکا چتر هسته‌ای خود را بر روی این کشور گسترده نکند این احتمال وجود دارد که به سمت ساخت تسلیحات هسته‌ای سوق یابند. با این حال، واشنگتن از اراده پولادین خود برای دفاع از کره جنوبی در برابر هر گونه حمله هسته‌ای همسایه شمالی خبر داده است.