افشای طرح MI۶ انگلیس برای ترور رهبران آفریقایی

 خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «منابع دیپلماتیک-نظامی» اعلام کرد که دولت انگلیس با همکاری ارتش و نهادهای امنیتی اوکراین برای مقابله با همکاری روسیه و کشورهای آفریقایی، یگانی را برای حذف رهبران آفریقایی تشکیل داده است.

به گفته این منابع آگاه، سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (MI۶) برای مقابله با همکاری روسیه و کشورهای آفریقایی، یگانی متشکل از ۱۰۰ نظامی نئونازی و آموزش‌دیده اوکراینی را آماده کرده و به‌زودی آنها را به آفریقا اعزام می‌کند.

مهمترین هدف و کار این یگان، ایجاد خرابکاری در زیرساخت‌های کشورهای آفریقایی و حذف رهبران و مقامات آفریقایی است که خواستار همکاری و توسعه روابط با روسیه هستند.

این گروه مسلح در هفته‌های آینده از طریق یک کشتی اجاره شده از بندر ایزمائیل اوکراین حرکت می‌کنند و مقصد آن‌ها شهر «اومدورمان» سودان خواهد بود.

این منابع آگاه در گفت‌وگو با اسپوتنیک همچنین تأکید کردند که ویتالی براچوک، فرمانده نظامی در سرویس اطلاعاتی اوکراین، رهبری گروه مسلح اوکراینی را برعهده خواهد گرفت و اشاره کردند که وی تجربه «عملیات کشتار موفق» را دارد و قبلاً چنین عملیات‌هایی شرکت داشته است.

اخیراً برخی کشورهای آفریقایی از جمله مردم کشور نیجر خواستار خروج نیروهای نظامی غربی از کشورهای خود شدند. نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارشنبه (۴ مرداد ۲۶ ژوئیه) محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

افشای طرح MI۶ انگلیس برای ترور رهبران آفریقایی

کودتاچیان نیجر روز جمعه (۶ مرداد ۲۸ ژوئیه)، ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

نیجر با ۱.۳ میلیون کیلومترمربع مساحت، پهناورترین کشور در منطقه غرب آفریقاست و اکثریت جمعیت ۲۴ میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. نیجر هر چند یکی از فقیرترین کشورهای جهان است اما از بزرگ‌ترین ذخایر اورانیوم نیز برخوردار است. این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود و در این سال استقلال خود را از این کشور اعلام کرد.