اعتراف شنیدنی و خواندنی مجله آمریکایی

مجله آمریکایی ژاکوبین معتقد است که سیاست اقتصادی جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا با بحران انسانی همراه بوده است، در حالی که بایدن دم از شاخص‌های اقتصادی بهبود یافته می‌زند.

ژاکوبین با اشاره به اینکه این «فاجعه» توسط دموکرات‌ها ایجاد شده است، گزارش داد که سیاست اقتصادی جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا با یک «بحران انسانی» همراه شده است.

این مجله افزود که بایدن کماکان از بهبود شاخص‌های اقتصادی می‌گوید، در حالی که لزوماً منعکس کننده شرایط کارگران نیست و داده‌ها حاکی از یک بحران انسانی پایداری است که دموکرات‌ها درایجاد آن شریک بودند، اما تا کنون از قبول آن سربازمی‌زنند.

ژاکوبین نوشت که دموکرات‌ها با نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۴ از بهبود اوضاع اقتصادی می‌گویند و ادعا می‌کنند که «بایدنومیکس» (سیاست اقتصادی بایدن) «به خوبی کار می‌کند» و کسانی که با او مخالف هستند «متوهم» هستند یا در سیاست بر اساس تفرقه حزبی موضع می‌گیرند.

 اعتراف شنیدنی و خواندنی مجله آمریکایی

این مجله افزود: اما رشد اقتصادی این کشور واقعیت را تکذیب می‌کند و به گفته این مجله، میلیون‌ها آمریکایی عقب مانده‌اند و وضعیت آنها وخیم است.

ژاکوبین گفت: گرچه بیانیه‌های مطبوعاتی منتشر شده توسط کاخ سفید و اظهارات وزارت خزانه‌داری در مورد بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا صحیح است، اما داده‌های منتشر شده در اواخر ماه گذشته نشان می‌دهد که ناامنی غذایی در بالاترین سطح خود از زمان روی کار آمدن بایدن است و میانگین مشکلات مالی در سال ۲۰۲۳ بدتر از سه سال گذشته است.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که ۳۴ درصد از آمریکایی‌ها رهبری اقتصادی بایدن را تایید می‌کنند، در مقایسه با محبوبیت کلی بایدن که ۴۱ درصد است، در حالی که تنها ۲۰ درصد فکر می‌کنند اقتصاد خوب یا عالی است.

 نظرسنجی اخیر همچنین نشان داد که تقریباً ۷۰ درصد فکر می‌کنند که اکنون اقتصاد بدتر از سال ۲۰۲۰ است، زمانی که همه گیری ویروس کرونا در ایالات متحده شروع شد.

وزارت کار ایالات متحده گزارش داده است که فرصت‌های شغلی (معیار تقاضا برای اشتغال) به ۹.۵۸۲ میلیون فرصت در آخرین روز ژوئن کاهش یافت که پایین ترین سطح از آوریل ۲۰۲۱ است.

 تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند در حال حاضر به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است که نشان‌دهنده کاهش رشد بازار کار همراه با افزایش خطرات رکود است.