توقف حمل‌ونقل هوایی در مسکو به‌دلیل حمله پهپادی اوکراین

رسانه‌های روسی امروز (جمعه) از وقوع حمله مجدد نیروهای اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک فدراسیون روسیه خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌های عوامل رژیم کی‌یف برای انجام حملات تروریستی با استفاده از پهپاد به اهدافی در شهر مسکو را خنثی کرده است.

حمله امروز، در ادامه سلسله حملات خرابکارانه و تروریستی نظامیان اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به اهداف روسی انجام شده که طی روزهای اخیر سعی دارند جنگ را به داخل خاک روسیه بکشانند.

توقف حمل‌ونقل هوایی در مسکو به‌دلیل حمله پهپادی اوکراین

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که این پهپاد اوکراینی پس از سرنگون‌شدن توسط پدافند هوایی در مسکو، به ساختمانی در مرکز این شهر برخورد کرد و باعث آسیب رسیدن به آن شد.

شاهدان در محل حادثه می‌گویند صدای انفجار قوی را شنیدند و هم‌اکنون نیروهای امدادی و عمرانی در حال بازرسی سقف آسیب دیده ساختمان اداری-تجاری «اکسپو سنتر» مذکور هستند که پهپاد به آن برخورد کرد بود.

طبق این گزارش، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو نیز خبر داد که این حمله عوامل اوکراینی، آسیب جانی در پی نداشته است.

مقام‌های اوکراینی هنوز هیچ اظهار نظری درباره این حمله به ساختمان اکسپو سنتر در فاصله ۵ کیلومتری کرملین - که در آن غرفه‌های نمایشگاهی و سالن‌های چند منظوره تجاری وجود دارد - نداشته‌اند.

به نوشته رویترز، در پی این حمله پهپادی، تردد هوایی در چهار فرودگاه اصلی اطراف پایتخت روسیه (ونوکِوُو، دومودِدُوو، شِرِمِتیِوو و ژوکوفسکی) برای مدت کوتاهی به حالت تعلیق درآمد اما سپس پروازها در آنها از سر گرفته شد.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد.