«ترامپ» تا پایان هفته خود را تسلیم می‌کند

به نقل از شبکه تلویزیونی اِن بی سی، انتظار می‌ رود « دونالد ترامپ » رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا در زندان «فولتون» (Fulton) به اتهام تلاش برای لغو نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰، زودتر از پنجشنبه خود را تسلیم نکند.

این رسانه آمریکایی به نقل از ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود در گزارشی اعلام کرد که انتظار می رود دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا تا پیش از روز پنجشنبه خود را به زندان مذکور در ایالت جورجیا معرفی نکند.

این منابع آگاه اعلام کردند که به نظر می رسد روند تسلیم ترامپ اواخر هفته جاری رخ دهد، اما تاکید کردند که هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده و برنامه‌ ها در حال نهایی شدن هستند.

«فانی ویلیس» دادستان منطقه «فولتون» به ترامپ و ۱۸ متهم دیگر در این مورد اتهامی تا روز جمعه فرصت داده است تا تسلیم قانون شوند.

«ترامپ» تا پایان هفته خود را تسلیم می‌کند

کلانتری محلی ایالت جورجیا آمریکا هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دونالد ترامپ، رئیس جهمور سابق این کشور به همراه مظنونین پرونده مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در حوزه انتخاباتی جورجیا، باید خود را به طور داوطلبانه به زندان «فولتون کانتی» معرفی کنند و در غیر این صورت به طور رسمی بازداشت خواهند شد.

سی‌ان‌ان به نقل از این بیانیه نوشته بود: در این مقطع، براساس دستور واصله از دفتر دادستانی منطقه و قاضی پرونده، انتظار می‌رود که تمام ۱۹ متهم نامبرده در کیفرخواست، خود را به زندان «رایس استریت» تحویل دهند.

مطابق قانون، مظنونین باید رویه رسمی بازداشت شامل بازرسی بدنی، اثر انگشت و البته گرفتن عکس در هنگام ورود به زندان را پشت سر بگذارند.

یک هیئت منصفه در ایالت جورجیا روز دوشنبه علیه ترامپ و تعدادی از وکلا، دستیاران، کارکنان دفاتر انتخاباتی و اعضای محلی حزب جمهوری‌خواه در پرونده تلاش برای برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا کیفرخواست صادر کرد.

این افراد از جمله رئیس جمهور سابق و پرحاشیه آمریکا به طور غیررسمی به تشکیل «گروهی سازمان‌یافته» برای برگرداندن نتایج انتخابات مظنون هستند. اثبات این اتهامات علیه ترامپ دست کم ۲۰ سال حبس برای او به همراه خواهد داشت. انتظار می‌رود روند محاکمه ظرف ۶ ماه آتی آغاز شود.