نصب بیش از سه هزار دوربین نظارتی در نجف اشرف

آستان مقدس علوی اعلام کرد: این تعداد دوربین نظارتی به منظور افزیش آمادگی برای ارائه خدمات فنی به زائرانی که برای زیارت حرم امیرالمومنین (ع) در ایام اربعین حسینی (ع) به این مکان مقدس مشرف می شوند، نصب و راه اندازی شده است.

مهندس «محمد نادر» رئیس مرکز فناوری اطلاعات آستان مقدس علوی در خصوص تلاش های فنی انجام شده این آستان گفت: برای حفظ ایمنی زائران، دوربین های جدیدی نصب شده و تیم بازرسی، حفاظت و نگهداری حرم مطهر به دستگاه های الکترونیکی بازرسی چمدان، فلزیاب و شناسایی هویت اشخاص مجهز شده است.

نادر افزود: همچنین بخش انفورماتیک با توسعه زیرساخت شبکه‌های پایش و سامانه‌های فنی و به کارگیری فناوری عکس‌برداری هوایی برای تقویت واحد نظارت و پشتیبانی و حمایت بخش‌های میدانی که مستقیماً با زائران و ایجاد سایت‌های ویژه برای بخش‌های فنی تخصصی در اماکن تردد زائران از جمله جاده «یا حسین» برای ارائه خدمات پشتیبانی فنی اقدام کرده است.

نصب بیش از سه هزار دوربین نظارتی در نجف اشرف

همچنین مهندس «مشرق یعقوب» مسئول بخش تعمیر و نگهداری مرکز فناوری اطلاعات آستان مقدس علوی از تشکیل تیم ویژه ای برای خدمات رسانی به افراد نیازمند به کمک های ویژه (معلولان و بیماران خاص) خبر داد و گفت: این تیم، تعمیر و پشتیبانی خودروهای ویژه حمل و نقل این افراد که در جاده امام حسین (ع) تردد می کنند را برعهده دارند.

وی افزود: همچنین واحد تجهیزات بازرسی الکترونیکی (Rab-Scan)، ۱۹ دستگاه تشخیص و چک چمدان، با توانایی بازرسی ۱۹۰۰ چمدان در ساعت در مکان های ورودی زائران به حرم مطهر امیر المومنین علی (ع) قرار داده است.