هیستریک جدید برای اسرائیل در «الخلیل»

 در شرایطی که طی ماه‌های گذشته منطقه «جنین» تبدیل به نماد مقاومت ملی فلسطینیان در کرانه باختری شده بود اما عملیات‌های مقاومتی و ضدصهیونیستی در دوره اخیر در سراسر فلسطین اشغالی در چند هفته گذشته به‌شکل قابل‌توجهی تشدید شده است و شاهد عملیات‌های دردناک ضداسرائیلی حتی در قلب تل‌آویو نیز بوده‌ایم.

در یکی از جدیدترین عملیات‌های ضدصهیونیستی فلسطینیان، روز شنبه هفته جاری رسانه‌های عبری از یک عملیات تیراندازی بی‌سابقه در منطقه «حواره» واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند که طی آن دو صهیونیست به‌شدت مجروح شده سپس به هلاکت رسیدند. این عملیات داخل یک کارواش انجام شده بود و مجری عملیات نیز موفق به فرار شد. دیروز (دوشنبه) نیز منابع خبری رژیم صهیونیستی از تیراندازی در شهر الخلیل در کرانه باختری و کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن یک نفر دیگر خبر دادند.

 در همین زمینه «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم و تحلیلگر برجسته جهان عرب در یادداشت جدید خود نوشت: «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی هنگام اعتراف به موج حملات استشهادی فلسطینیان (که منجر به هلاکت 3 صهیونیست و زخمی شدن 6 نفر دیگر شد که حال برخی از آنها به‌شدت وخیم است) زمانی که اعلام کرد؛ «ما اسرائیلی‌ها روزهای سخت و دردناکی را پیشِ‌رو داریم» کاملاً درست می‌گفت.

هیستریک جدید برای اسرائیل در «الخلیل»

تحقیر صهیونیست‌ها در داخل و خارج از فلسطین اشغالی

عطوان افزود: بعد از تعمیق شکاف‌های رژیم اشغالگر، سیستم بازدارندگی آن کاملاً از هم پاشیده است و اکنون شاهد تحقیر این رژیم در جبهه شمالی فلسطین اشغالی و مرز لبنان هستیم؛ جایی که نیروها و موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله حضور دارند، هم‌زمان با آن موشک‌ها و پهپادها از نوار غزه همچنان به مواضع دشمن صهیونیستی شلیک می‌شود و عملیات‌های استشهادی پیشرفته در کرانه باختری و شهرهای آن نیز با قدرت در حال انجام است، اما بعد از نبردهای جنین و نابلس که شکست خفت‌باری به نظامیان رژیم اشغالگر وارد کرد، روز دوشنبه شاهد یک عملیات جدید در شهر الخلیل بودیم که منجر به هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن یک نفر دیگر شد که شرایط وخیمی دارد.

وی تصریح کرد: عملیات الخلیل 3 روز بعد از یک عملیات پیشرفته دیگر در منطقه «حواره» در جنوب نابلس انجام شد. عملیات منطقه حواره که در حال تبدیل شدن به یک «جنین جدید» است منجر به کشته شدن 2 صهیونیست و مجروح شدن 6 نفر دیگر شد که تعدادی از آنها به حد مرگ زخمی شده‌اند. وجه مشترک اغلب عملیات‌های استشهادی اخیر فلسطینیان در آن است که همه آنها با سلاح گرم انجام شده است و همه مجریان این عملیات‌ها موفق به فرار شدند.

در ادامه این گزارش آمده است: نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی که یکی از چهار ارتش بزرگ دنیاست و ادعای شکست‌ناپذیری دارد، موفق نشدند مجریان این عملیات‌ها را بگیرند و همچنان به جست‌وجو ادامه می‌دهند، همچنین بعید نمی‌دانیم که عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی حتی از خودِ اسرائیلی‌ها نیز برای بازداشت مجریان عملیات‌های مذکور مشتاق‌تر باشند.

هیستریک بی‌سابقه صهیونیست‌ها

در ادامه این گزارش آمده است: اسرائیل در زمان حاضر در یک وضعیت هیستریک بی‌سابقه و افزایش وحشت از عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری و قدس اشغالی به‌سر می‌برد، علت این وضعیت هیستریک صهیونیست‌ها آن است که دیگر هیچ امنیتی برای شهرک‌نشینان در هیچ‌جای فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو وجود ندارد، این درحالی است که اسرائیلی‌ها مدعی بودند که قرار است این شهر یکی از امن‌ترین مکان‌ها نه‌تنها در فلسطین اشغالی بلکه کل جهان باشد، اما اکنون هفته‌ای نیست که شاهد عملیات‌های رزمندگان مقاومت در قلب تل‌آویو نباشیم.

بر اساس این یادداشت، آمار رسمی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 34 اسرائیلی در عملیات‌های مقاومت کشته شده‌اند و این درحالی است که در سال گذشته 33 صهیونیست در این عملیات‌ها به هلاکت رسیده بودند. در صورت ادامه این عملیات‌ها به همین شکل، پیش‌بینی می‌شود که آمار کشته‌شدگان صهیونیست 2 یا 3 برابر شود. با توجه به اطلاعات موجود این احتمال بسیار بالاست. حمله صبح روز دوشنبه به خودروی شهرک‌نشینان صهیونیست در بزرگراه نزدیک منطقه الخلیل یک شوک بزرگ برای اسرائیلی‌ها بود و در عین حال دل مردم کرانه باختری و رزمندگان مقاومت را خنک کرد؛ زیرا این عملیات بیانگر آن است که مردم شجاع الخلیل نیز وارد میدان تقابل با دشمن صهیونیستی شده‌اند.

الخلیل درحال تبدیل‌شدن به یک جنین دیگر

این تحلیلگر فلسطینی تصریح کرد: عملیات الخلیل بعد از چند ماه آرامش در این منطقه رخ داد که بسیاری را متعجب کرده بود، از جمله خود ما بسیار متعجب بودیم که در زمانی که عملیات‌های مقاومت در جنین و نابلس به اوج خود رسیده است، چرا شهر الخلیل که پر از شیرمردان فلسطینی است، در سکوت به‌سر می‌برد. اهمیت الخلیل منحصر به شجاعت مردان آن نیست؛ بلکه به همپوشانی آن با شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف این منطقه مربوط می‌شود، علاوه بر آن یک کانون شهرک‌سازی با 500 شهرک‌نشین در قلب الخلیل وجود دارد که روزانه اقدامات تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان انجام می‌دهند.

به‌نوشته عطوان، تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی در منطقه الخلیل زندگی می‌کنند که اگر قیام کنند، حمایت قابل‌توجهی از جنبش‌های مقاومت در کرانه باختری و کل اراضی فلسطین به‌عمل خواهند آورد و این چیزی است که رژیم غاصب صهیونیستی و سران آن را به وحشت می‌اندازد. این تصادفی نیست که عملیات الخلیل هم‌زمان با پنجاه و چهارمین سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی انجام شد و پیام‌های آن کاملاً روشن است.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد بازگشت قدرتمندانه و حساب‌شده جنبش‌های مقاومت فلسطین هستیم که همه قواعد درگیری با دشمن را روی زمین تغییر داده و رژیم اشغالگر را از ریشه متزلزل کرده‌اند، این تحولی بزرگ است که همه معادلات را نه‌تنها در فلسطین اشغالی بلکه در کل منطقه عربی دگرگون می‌کند. مقاومت فلسطین با قدرت درحال بازگشت است و بعد از 30 سال تحقیر فلسطینیان به نام مذاکره و حساب کردن روی سراب صلح با اسرائیل فاشیست و نژادپرست، مقاومت ابتدا با چاقو و عملیات‌های ضربتی وارد میدان شد و اکنون به مرحله‌ استفاده از موشک و پهپاد و ساخت سلاح‌های پیشرفته رسیده است.

در پایان این مقاله عطوان تأکید شده است: بعید نیست که به‌زودی شهرک‌نشینان یهودی به مرحله «سرگردانی» که قرن‌ها در آن زندگی می‌کردند برگردند. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم اشغالگر همراه با تهدیدات «ایتمار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» وزرای فاشیست کابینه راست‌افراطی رژیم صهیونیستی خواستار الحاق کرانه باختری شده است، پس بگذارید آنها بیایند و اگر زمانی برایشان باقی مانده است، تهدیداتشان را اجرا کنند.

من شخصاً به آنها توصیه می‌کنم که شهرک‌سازی‌ها را گسترش دهند؛ زیرا به‌زودی افرادی مانند من که از سرزمین خودشان فلسطین آواره شده‌اند، به‌خواست خدا به کشورشان برمی‌گردند و در این شهرک‌ها ساکن خواهند شد.