نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن

 تارنمای هیل با استناد بر نتایج نظرسنجی جدید گالوپ نوشت: در حالی اکثر آمریکایی ها از عملکرد بایدن در رسیدگی به مسائل اقتصادی، مهاجرتی و روابط با چین و روسیه ناراضی هستند که وی کارزارهای انتخاباتی اش را برای یک دوره دیگر حضور در کاخ سفید آغاز کرده است.

این نظرسنجی نشان داد که رضایت کلی از عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری تا حدی ثابت و به میزان ۴۲ درصد است. این در حالیست که ۵۳ درصد عملکرد او را تایید نمی کنند و ۵ درصد نظری ندارند.

این نتایج همچنین گویای آن است که کمتر از یک سوم شهروندان آمریکایی عملکرد بایدن را در حوزه های مربوط به مهاجرت (۳۱ درصد) و رابطه با چین (۳۲ درصد) تایید می کنند.

این در حالیست که عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در مدیریت اقتصاد و روابط با روسیه فقط مورد قبول ۳۷ درصد از مردم است.

رتبه اقتصادی بایدن از ماه مارس (اسفند- فروردین) تاکنون پنج درصد افزایش یافته است که به دلیل کاهش فشار بر کشور در رابطه با سقف بدهی و نکول (عمل نکردن به تعهدات مالی) احتمالی است، اما همچنان عملکرد اقتصادی او از رقم ۵۴ درصد در ابتدای دوره ریاست جمهوری اش، کاهش یافته است.

از سوی دیگر، میزان تایید عملکرد بایدن در مدیریت اوضاع اوکراین، روابط نژادی و آموزش از پذیرش کلی عملکرد او (به میزان ۴۲ درصد) بالاتر رفته و به ترتیب ۴۷، ۴۶ و ۴۴ درصد است.

نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن

رضایت کلی از عملکرد بایدن آوریل (فروردین-اردیبهشت) گذشته در پایین ترین سطح و ۳۷ درصد بود اما از آن زمان به بعد با رسیدن با افزایش ۵ درصدی به ۴۲ درصد رسیده است اما همچنان نسبت به سال اول روی کار آمدنش به میزان ۵۷ درصد پایین است.

از هر ۱۰ دموکرات، ۹ نفر عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری را قبول دارند و این نظر مورد تایید فقط ۳ درصد جمهوریخواهان است. این امر اختلافات حزبی قابل توجه را در خصوص عملکرد بایدن نشان می دهد. ۳۹ درصد افراد مستقل نیز نحوه مدیریت بایدن به عنوان رئیس جمهور را قبول دارند.

نظرسنجی گالوپ با مشارکت ۱۰۱۴ بزرگسال آمریکایی و با حاشیه خطای مثبت و منفی ۴ درصد در بازه زمانی بین یکم تا ۲۳ آگوست (۱۰ مرداد تا یکم شهریور) انجام شده است.