شرایط صدور روادید اربعین برای اتباع افغانستانی

  سفارت ایران در افغانستان توضیحاتی را در خصوص صدور ویزای اربعین اعلام کرد.

سفارت ایران در کابل در توئیتی نوشت: کاروان‌های زیارتی که روادید عراق را برای زوار خود اخذ کردند، می توانند از روز شنبه مورخ 4 شهریور/سنبله 1402 به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران مراجعه نمایند. 

سفارت ایران افزود: به آگاهی متقاضیان روادید اربعین می‌رساند صدور روادید دوبار ورود اربعین صرفا از طریق کاروان های زیارتی معتبر که جواز آنها از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان مورد تأیید قرار گرفته است، امکان پذیر خواهد می‌باشد.

پیش از این نیز دفتر نمایندگی ویژه ریاست جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان از صدور ویزای دوبار ورود «رایگان» این کشور برای زائران افغانستانی جهت سفر به عراق و زیارت اربعین حسینی خبر داده بود.

به گفته سرکنسولگری ایران در هرات، این ویزا به مدت 10 روز و فقط به صورت گروهی صادر می‌شود که از فردا شنبه آغاز می‌گردد.

از طرف دیگر، سازمان ملی مهاجرت ایران با صدور اطلاعیه‌ای گفته بود که با توجه به استقبال گسترده اتباع و مهاجرین خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در مراسم اربعین حسینی، اتباع و مهاجرین می‌توانند از طریق دو روش در مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام کنند.

شرایط صدور روادید اربعین برای اتباع افغانستانی

اطلاعیه می‌افزاید که اتباع و مهاجرین می‌توانند به منظور ثبت‌نام آسان، هوشمند و سریع به سامانه سهما به آدرس اینترنتی https://irmigrationorg.ir مراجعه نمایند.

در روش دوم و در صورت عدم دسترسی به بستر اینترنتی، اتباع خارجی می‌توانند از امروز سه‌شنبه ۲۴ مرداد با مراجعه به دفاتر خدمات و اشتغال اتباع خارجی سازمان ملی مهاجرت (دفتر کفالت) در شهرهای مختلف به صورت حضوری نیز اقدام به ثبت نام نمایند