اعتراض ترامپ به زمان برگزاری دادگاه

 «دونالد ترامپ » رئیس جمهور سابق آمریکا شامگاه دوشنبه اعلام کرد  به زمان برگزاری جلسه دادگاهش برای رسیدگی به ادعا‌های تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 اعتراض خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» نوشت که خواستار تجدید نظر در زمان برگزاری دادگاه خود می‌شود، اما به چگونگی و زمان این اقدام خود اشاره نکرد.

 «جان لائورو» وکیل ترامپ، در جریان جلسه روز دوشنبه که تاریخ محاکمه چهارم مارس در آن تعیین شد، تعهد داد که علی‌رغم ناراضی بودن از تصمیم قاضی، از این امر تبعیت کند.

 با این حال کارشناسان حقوقی می‌گویند که اعتراض و درخواست تجدیدنظر ترامپ درباره زمان برگزاری دادگاه، قبل از صدور حکم در این پرونده، امکان‌پذیر نیست. تصمیم دادگاه بدوی، مبنای قانونی برای تجدیدنظرخواهی قبل از صدور حکم نیست.

اعتراض ترامپ به زمان برگزاری دادگاه

دادگاه  واشنگتن، روز ۴ مارس را به عنوان جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات ترامپ درخصوص تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تعیین کرده است. کارشناسان می‌گویند این تاریخ، یک روز قبل از «سه‌شنبه بزرگ» است. این روز، سه‌شنبه‌ای در ماه فوریه یا مارس سال انتخاباتی آمریکا است که در آن بزرگترین ایالت‌های آمریکا در مرحله درون‌حزبی انتخابات به نامزد مطلوب خود رأی می‌دهند.