همه‌گیری خاموش خودکشی در بین کهنه‌سربازان آمریکایی

 روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: تحقیقی که با بودجه دولت آمریکا  منتشر شد، نشان می دهد میزان خودکشی در بین کهنه سربازانی که بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ خدمت کرده اند، طی ۱۴ سال قبل از همه گیری کرونا، بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

این تحقیق که وزارت دفاع و وزارت امور کهنه سربازان آمریکایی به طور مشترک بودجه آن را تامین کرده اند در مجله معتبر پزشکی جاما نورولوژی (JAMA Neurology) متعلق به انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است و ۶ محققی که در این مطالعه شرکت داشتند به اختلافی که به سرعت در میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی بین کهنه سربازان آمریکایی بعد از حملات ۱۱ سپتامبر و جمعیت بزرگسال عادی آمریکا در سالهای بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ رخ داده پی بردند.

گزارش‌ها از مدت‌ها قبل نشان دهنده این است کهنه سربازانی که دچار آسیب‌های مغزی شده‌اند، بیشتر از سایر نیروهای سابق ارتش در معرض خودکشی هستند، اما محققان دریافتند که این نرخ‌ها سالانه برای هر دو گروه تقریبا با سرعت یکسانی افزایش یافته است.

تازه ترین یافته ها نشان می دهد افرادی که پس از حملات ۱۱ سپتامبر خدمت می کردند، در سازگاری با زندگی پس از پایان دوران خود با چالش های بسیار بیشتری نسبت به نسل های قبلی روبرو بودند.

از میان دو میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۸۹ بیماری که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ تحت مراقبت سازمان بهداشت نظامی و اداره بهداشت کهنه سربازان بودند، میزان خودکشی از ۷.۱۱ به ۹۰.۸۱ مرگ در هر ۱۰۰ هزار کهنه سرباز دارای آسیب مغزی بعد از حمله ۱۱ سپتامبر افزایش یافته است.

برای کهنه سربازانی که آسیب مغزی نداشتند این نرخ سالانه به طور میانگین ۱۴.۴ درصد افزایش داشته و از ۴.۶۵ خودکشی به ۵۵.۶۵ مورد خودکشی در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

همه‌گیری خاموش خودکشی در بین کهنه‌سربازان آمریکایی

میزان خودکشی برای همه بزرگسالان آمریکایی در همان سالها به طور متوسط سالانه ۱.۲درصد افزایش یافته است و از ۱۵.۹۷ به ۱۹.۲۶ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

جفری هوارد یکی از محققان مطالعه جدید گفت: خطرات رایج خودکشی شامل سوء مصرف مواد مخدر یا الکل، اختلال استرس ، افسردگی، اضطراب، بی خوابی و از دست دادن حمایت اجتماعی پس از خدمت سربازی است.

یافته های این تحقیق زنگ هشدار را برای روانشناسان و کارشناسان بهداشت روان که در این مطالعه شرکت نداشتند، به صدا در آورده است.

هوارد همچنین گفت به تحقیقات بیشتری نیاز هست تا مشخص شود چرا نرخ خودکشی در بین کهنه سربازان نسبت به مردم عادی با این سرعت بعد از ۱۱ سپتامبر افزایش یافته است. این تحقیقات همچنین شامل بررسی این موضوع است که آیا از زمان همه گیری کرونا این اختلاف بیشتر شده یا خیر.