میچ مک‌کانل دوباره خشکش زد+فیلم

 یک کلیپ ویدئویی که در شبکه «ان بی سی» آمریکا منتشر شده است نشان می‌دهد که « میچ مک‌کانل » رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنای آمریکا برای دومین بار در یک ماه گذشته در جمع خبرنگاران برای بیش از ۳۰ ثانیه خشکش زد و مات و مبهوت به نقطه‌ای خیره ماند و به بیرون از جلسه برده شد.

اوایل مرداد ماه بود که در حین صحبت در کنفرانس مطبوعاتی به یک باره برای لحظاتی بی‌حرکت و به نقطه‌ای خیره شده و این کنفرانس را برای مدتی نیمه کاره رها کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، مک کانل پس از یک مراسمی با اتاق بازرگانی کنتاکی شمالی در «کاوینگتون»، در حال پاسخ به سؤالات خبرنگاران بود که ناگهان خشکش زد، به فضا خیره شد و نتوانست به سؤال خبرنگاران و سایر اطرافیانش پاسخ بدهد.

 

طبق گزارش رویترز، تکرار این رخداد، سؤالاتی را بین اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره درباره همکاران سالخورده‌اشان ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، مک کانل پس از نزدیک شدن فرد دوم، صحبت خود را از سر گرفت اما نیاز داشت که سؤالات خبرنگاران برای او تکرار شود و تنها به دو سؤال دیگر پاسخ دهد.

مک کانل طولانی‌مدت‌ترین دوران رهبری حزب جمهوری‌خواه در سنا را در تاریخ آمریکا برعهده داشته است و در حین پاسخ به سؤال خبرنگاران صدایش آرام و لرزان بود.

طبق این گزارش، وی قصد داشت در کنفرانس خبری خود بگوید که آیا از «دونالد ترامپ» بعنوان نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ حمایت می‌کند یا خیر که این اتفاق برایش رخ داد و نتوانست به این سؤال پاسخ دهد.

یکی از مشاوران مک کانل گفته است که وی قبل از حضور عمومی بعدی حتماً با یک پزشک مشورت خواهد کرد. سنا قرار است روز سه شنبه تشکیل جلسه دهد و پس از آن به مدت پنج هفته برای تعطیلات تابستانی تعطیل خواهد بود.

مک‌کانل ۸۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی پس از زمین خوردن و ضربه وارد شدن به سرش مدت تقریبا شش هفته به مجلس سنای آمریکا نرفت.  دفتر او بعدا اعلام کرد که دچار ضربه مغزی و شکستگی دنده شده است.

این در حالی است که شرایط جسمی و ذهنی «جو بایدن» ۸۰ ساله، رئیس‌جمهور آمریکا از حزب دموکرات نیز به عامل نگرانی در بین اعضای این حزب تبدیل شده است.

جو بایدن ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ کارزار انتخاباتی نخست خود را در ۷۶ سالگی و در میانه نگرانی بسیاری از دموکرات‌ها درباره سنش آغاز کرد. وضعیت سلامت جسمی و ذهنی او چیزی بود که آن‌ها را نگران می‌کرد و حتی باراک اوباما که بایدن او را در دو دور ریاست‌جمهوری به عنوان معاونی باتجربه همراهی کرد، در اعلام حمایت از وی عجله نکرد.

دقیقاً چهار سال بعد و به‌رغم گاف‌های کلامی و رفتاری بی‌شمار بایدن و در حالی که اکثر قریب به اتفاق آمریکایی‌ها مخالف نامزدی او برای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ بودند، رئیس‌جمهور ۸۰ ساله رسماً دوباره اعلام نامزدی کرد.

او نامزدی خود را در ویدئویی از پیش ضبط شده و نه به صورت زنده اعلام کرد که به باور برخی، تلاش دستیارانش برای جلوگیری از لغزش کلامی وی بوده است. 

در سال‌های ریاست‌جمهوری بایدن، سالخوردگی، پوشش و معافیتی برای رفتارهای گاه ناهنجار این سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی که زمانی به عنوان جوانترین سناتور وارد کنگره ایالات متحده شد، ایجاد کرده است.