حمله روسیه به انبار مهمات موشکی اوکراین

 گئورگی مینساشویلی، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین امروز یکشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: توپخانه گروه جنوب متعلق به نیروهای مسلح روسیه ، پنج انبار مهمات دشمن را که مورد استفاده برای سیستم‌های پرتاب موشک S-۲۰۰ بود، در نزدیکی اسلویانسک منهدم کرد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که یک پایگاه استقرار موقت نیروهای مسلح اوکراین هم در نزدیکی کارلیوکا منهدم شد.

حملات در شرایطی ادامه دارد که به‌تازگی روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی در خصوص ضد حمله اوکراینی‌ها علیه سد دفاعی روسیه نوشت: با پیشروی کند اوکراین در ضدحمله، کی‌یف وابستگی شدیدی به تلاش صدها گروه ضربتی کوچک دارد که هر کدام وظیفه حمله به یک گودال یا یک خانه را دارند.

حمله روسیه به انبار مهمات موشکی اوکراین

میدان‌های مین، برتری هوایی و گودال‌های تقویت‌شده روسیه، کار را برای پیشروی نیروهای اوکراینی دشوار کرده است. علاوه بر این، بسیاری از اعضای حاضر در گروه‌های ضربت اوکراین تازه‌کار هستند. به گزارش نیویورک‌تایمز، حدود ۷۰ درصد از اعضای این گروه‌ها از نیروهای محلی انتخاب می‌شوند تا با جدیت و انگیزه بیشتری علیه نیروهای روس بجنگند.

هدف اصلی اوکراینی این است که با گذر از استحکامات دفاعی روسیه، به دریای آزوف رسیده و پل زمینی را که شبه‌جزیره کریمه را به خاک روسیه متصل می‌کند، نابود کند؛ هدفی که تا رسیدن به آن فاصله بسیاری دارد.