حداقل ۲۵ درصد از کارایی ارتش اسرائیل کاهش یافته است

 تل لیو رام، تحلیل‌گر امور نظامی روزنامه معاریو در گزارشی تحلیلی در این رابطه نوشت: کارآمدی ارتش اسرائیل به مراحل بدی رسیده و اعتراضات نسبت به تغییرات قضائی کابینه نتانیاهو تاثیرات بسیار بدی بر آن گذاشته است.

او افزود، اقشاری از افسران و نظامیان احتیاط به ویژه یگان‌های نخبه مانند نیروی هوایی، اطلاعاتی و غیره با اعلام تمرد از حضور در یگان‌های خود این شرایط را برای ارتش اسرائیل رقم زده‌اند.

او پیش بینی کرد ماه‌های سپتامبر و اکتبر تحولات داغی را در زمینه تمرد از پیوستن به ساختار نظامی در سایه بررسی اعتراض به قانون دلیل عدم معقولیت در دادگاه عالی به همراه خواهد داشت.

تل لیو رام خاطر نشان کرد با توجه به ارزیابی‌های موجود در ارتش (رژیم صهیونیستی) آن است که 20 درصد از کل خلبانان احتیاط و 25 درصد از خلبانان جنگی طی دو ماه گذشته تمرین‌های روتین خود را انجام نداده‌اند.

حداقل ۲۵ درصد از کارایی ارتش اسرائیل کاهش یافته است

او خاطرنشان کرد، عقب گرد و کاهش آمادگی نیروی هوایی از ماه جاری میلادی نمایان خواهد شد به ویژه که قرار است ماه آینده میلادی شاهد تمرین‌های گسترده‌ای برای نیروهای احتیاط باشیم.

این کارشناس امور نظامی همچنین فاش کرد، بسیاری از خانواده‌ها که فرزندانشان طی ماه‌های آتی آماده ورود به خدمت نظامی می‌شوند، چندان انگیزه‌ای برای حضور فرزندانشان در واحدهای جنگی ندارند، از اینرو این نگرانی در ارتش تشدید شده است که احتمالا پدیده کاهش انگیزه نظامیان جدید برای حضور در واحدهای جنگی گسترش بیشتری پیدا کرده و تبعات منفی آن در سال‌های آینده به شکل گسترده تری نمایان شود.