عاملان فتنه در کرکوک، مجازات خواهند شد

 در پی حوادثی که اخیرا در کرکوک رخ داده و باعث ناامنی در آن شده است، شماری از نمایندگان این استان، شامگاه یکشنبه به دیدار محمد السودانی نخست وزیر عراق رفتند.

روزنامه الصباح عراق گزارش داد: در این دیدار، آخرین تحولات استان کرکوک و مهمترین مؤلفه‌ها برای حفظ امنیت و صلح اجتماعی در این استان بررسی شد؛ استانی که به تنوع نژادی معروف است.

نخست وزیر عراق تأکید کرد: عناصری که دست به تجاوز زدند و در کرکوک فتنه‌افروزی کردند، بر اساس قانون، به مجازات اعمال خود خواهند رسید.

السودانی همچنین تأکید کرد که نیرو‌های امنیتی حاضر در کرکوک به حمایت از ساکنان این استان و حقوق آنان در زندگی شرافتمندانه، حق رأی و برخوردای از یک محیط امن متعهد هستند.

عاملان فتنه در کرکوک، مجازات خواهند شد

صد‌ها نفر از عرب‌ها و ترکمن‌های ساکن کرکوک از روز شنبه در اعتراض به بازگشت نیرو‌های پیشمرگه به این شهر تحصن کردند که با حمله نیرو‌های وابسته به حزب دموکرات مواجه شدند. سخنگوی پلیس کرکوک بامداد یکشنبه اعلام کرد که در این تظاهرات ۴ جوان کُرد کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

مسرور بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان و حزب اتحادیه میهنی از نخست وزیر عراق خواستند که برای کنترل وضعیت کرکوک، فورا وارد عمل شود و به درگیری‌های این شهر پایان دهد.