نانسی پلوسی باز هم نامزد انتخابات می‌شود

این نماینده قدیمی کنگره آمریکا از ایالت کالیفرنیا که در پایان کار کنگره پیشین از رهبری دموکرات‌ها کناره‌گیری کرد، روز جمعه اعلام کرد که برای یک دوره دیگر نامزد ورود به این مجلس خواهد شد.

پلوسی ۸۳ ساله در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اکنون بیش از هر زمان دیگری شهر ما برای پیشبرد ارزش‌های سانفرانسیسکو و بهبودی بیشتر به ما نیاز دارد. کشور ما به آمریکایی نیاز دارد تا به جهان نشان دهد که پرچم ما هنوز آنجاست، با آزادی و عدالت برای همه. به همین دلیل است که من دوباره در انتخابات کنگره شرکت می‌کنم و با احترام، از شما طلب رای می‌کنم.

این اطلاعیه نانسی پلوسی، به هرگونه گمانه‌زنی مبنی بر اینکه این دموکرات اهل کالیفرنیا پس از بیش از ۳۵ سال خدمت در مجلس نمایندگان آمریکا ممکن است از گود خارج شود، پایان می‌دهد. و این فرصتی برای پلوسی است تا به کار حرفه‌ای در کنگره آمریکا که او را در صدر کمیته‌های دموکرات‌ها، در مرکز مبارزات سیاسی پر التهاب و در انبوه حملات جمهوری‌خواهان قرار می‌دهد، ادامه دهد.

نانسی پلوسی باز هم نامزد انتخابات می‌شود

پلوسی اولین بار در سال ۱۹۸۷ در انتخابات ویژه‌ای به عضویت کنگره درآمد و از آن زمان تاکنون به راحتی در هر رقابتی برنده شده است. این کالیفرنیایی در سال ۲۰۰۷ به اولین زنی تبدیل شد که به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مشغول به کار می‌شود و تاریخ‌ساز شد و بعد در سال ۲۰۱۹ باز هم به این سمت رسید.