درخواست اوکراین از آلمان درباره ارسال موشک‌های دوربُرد تاراس

« دیمیتری کولبا » وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه از برلین خواست تا به این کشور موشک‌های دوربُرد تاراس ارسال کند.

کولبا این درخواست را در جریان سفر از پیش اعلام نشده « آنالنا بائربوک » وزیر امور خارجه آلمان به کی‌یف مطرح کرد.

بائربوک در جریان این سفر بر حمایت خلل ناپذیر آلمان از اوکراین تاکید کرده و پیشرفت کی‌یف در راستای پیوستن به اتحادیه اروپا را ستود اما کولبا گفت آلمان باید تصمیم‌گیری درباره ارسال موشک به اوکراین را تسریع بخشد.

کولبا در جریان کنفرانس خبری مشترک با بائربوک گفت: «من درک نمی کنم چرا زمان را تلف می‌کنیم. در صورتی که ما پیشتر تاراس را در اختیار داشتیم، دستاوردهای بیشتری داشته و زندگی نظامیان و غیرنظامیان اوکراینی بیشتری را نجات می‌بخشیدیم».

درخواست اوکراین از آلمان درباره ارسال موشک‌های دوربُرد تاراس

اوکراین از ماه ژوئن ضد حملات خود علیه روسیه را آغاز کرده است اما تاکنون دستاورد چشمگیری در این حملات نداشته است. کی‌یف از کشورهای غربی خواسته است تا به این کشور جت‌های جنگنده و موشک‌هایی بدهد که به کمک آنها بتواند عمق مناطق تحت کنترل روسیه را هدف قرار دهد.

وزیر امور خارجه اوکراین در ادامه سخنانش گفت: «ما به روندهایتان احترام می‌گذاریم اما تا آنجایی که ما درباره تاراس می‌دانیم حتی یک دلیل برای عدم انجام آن وجود ندارد».

آلمان که یکی از حامیان اصلی اوکراین در جنگ با روسیه بوده تا کنون تسلیحات زیادی از جمله تانک‌های لئوپارد به اوکراین ارسال کرده است اما تا کنون تصمیم نهایی خود را برای ارسال موشک‌های دوربرد تاراس اتخاذ نکرده است.