رزمایش جدید گروه‌های مقاومت در غزه

  رزمایش گروه‌های مقاومت فلسطین با عنوان، « الرکن الشدید ۴ »، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۲ سپتامبر) در نوار غزه با شلیک موشک به سوی اهداف تعیین شده فرضی در دریا، آغاز شد.

این رزمایش همزمان با سالروز اخراج دشمن صهیونیستی از نوارغزه و با هدف افزایش آمادگی نظامی تمامی گروه‌های فلسطینی در برابر تهدیدات صهیونیستی صورت می‌گیرد. رژیم صهیونیستی ۱۵ آگوست سال ۲۰۰۵ تخلیه ۲۱ شهرک صهیونیست‌نشین در اراضی نوار غزه را آغاز کرد و روند تخلیه این شهرک‌ها تا ۲۲ سپتامبر همان سال ادامه یافت.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه که شامل ۱۲ شاخه نظامی است، صبح امروز با انتشار ویدئویی، آغاز این عملیات را اعلام کرد.

در رزمایش امروز در نوار غزه که یک‌روزه است، مانند رزمایش‌های پیشین از سناریوهای تاکتیکی مختلفی از جمله درگیری با دشمن، حمله به مقرهای اشغالگران، تیراندازی، انفجارهای مختلف و اسارت سربازان صهیونیست استفاده می‌شود و هدف از  آن، محک زدن سرعت پاسخ نیروهای مقاومت در شرایط اضطراری و آزمایش میزان آمادگی رزمندگان مقاومت برای بسیج و مقابله با حملات دشمن است.

رزمایش جدید گروه‌های مقاومت در غزه آغاز شد

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین پیشتر اعلام کرده بود که کلیه راهبردهای عملیاتی شامل حمله به شهرک‌ها، نفوذ به پشت خطوط جبهه دشمن و به اسارت گرفتن نظامیان اسرائیلی و شلیک رگباری موشک به سوی اهداف تعیین شده فرضی در دریا آزمایش خواهد شد.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومتی فلسطینی شامل ۱۲ شاخه نظامی از جمله کتائب الشهید عز الدین القسام، سرایا القدس، کتائب شهداء الأقصى-لواء العامودی، کتائب الشهید عبد القادر الحسینی، ألویة الناصر صلاح الدین، کتائب الشهید جهاد جبریل، کتائب المقاومة الوطنیة الفلسطینیة، کتائب أبو علی مصطفى و ... است.

گروه‌های مقاومت فلسطین رزمایش الرکن الشدید ۱ را در دسامبر ۲۰۲۰، الرکن الشدید ۲ را در دسامبر۲۰۲۱ و الرکن الشدید ۳ را در دسامبر ۲۰۲۲ برگزار کرده بودند.