حمله پهپادی اوکراین به نزدیکی نیروگاه اتمی

 در شرایطی که درگیری‌های نظامی اوکراین و روسیه ادامه دارد، رسانه‌های دولتی روسیه شامل اسپوتنیک و ریانووستی به نقل از «آلکسی لیخاچف» رئیس شرکت روس اتم از حمله شش پهپاد به نزدیکی نیروگاه اتمی زاپوروژیا خبر دادند.

«آلکسی لیخاچف» رئیس شرکت روس اتم با اعلام این خبر، تأکید کرده که حمله پهپادی کی‌یف به نزدیکی نیروگاه اتمی زاپوروژیا ناکام مانده است. به گفته لیخاچف، اوکراین با ارسال شش پهپاد به شهر «انرگودار» در منطقه زاپوروژیا حمله کرد اما این حمله ناکام ماند و آسیبی به نیروگاه زاپوروژیا وارد نشده است.

در زاپوروژیا که تا قبل از جنگ در اختیار اوکراین قرار داشت، بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا قرار دارد اما بعد از جنگ روسیه و اوکراین، نیروهای روسی اختیار این نیروگاه را به دست گرفتند.

رئیس شرکت روس اتم روز سه شنبه (امروز) در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست «مجمع اقتصادی شرق» در ولادی وستک گفت: «دیروز (دوشنبه) حمله پهپادی بزرگی به شهر انرگودار انجام شد. شش پهپاد حدود ساعت ۱۸ عصر گزارش شد. دو پهپاد نابود شد و چهار پهپاد هم هدف قرار گرفت».

به گفته آلکسی لیخاچف، ایمنی فناوری نیروگاه اتمی زاپوروژیا به طور کامل تضمین شده است، اما خطر حمله به آن از سوی کی‌یف وجود دارد.

حمله پهپادی اوکراین به نزدیکی نیروگاه اتمی

رئیس شرکت روس اتم افزود، هدف اقدامات کی‌یف ارعاب بیشتر ساکنان شهر و کارمندان نیروگاه اتمی زاپوروژیا است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارش خود درباره حمله پهپادی به نیروگاه زاپوروژیا نوشت: «اوکراین از زمان آغاز ضد حمله در اوایل ماه ژوئن، تقریباً هر روز پهپادهای خود را به خاک روسیه می‌فرستد».

اظهارنظر مقام‌های روسیه و گزارش رسانه‌های این کشور درباره حمله ناکام اوکراین به نیروگاه زاپوروژیا در شرایطی منتشر شده که طی ماه‌های اخیر حملات پهپادی و شهپادی (شناورهای هدایت پذیر از راه دور) کی‌یف به مناطق مختلف شامل شبه جزیره کریمه، مسکو و برخی شهرهای مرزی روسیه خبرساز شده است.