اکثر اوکراینی‌ها، زلنسکی را مسئول مستقیم فساد دولتی می‌دانند

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در اوکراین حکایت از آن دارد که بسیاری از شهروندان این کشور «ولودویمیر زلنسکی »، رئیس جمهور اوکراین  را مسئول فساد در دولت و نهاد‌های نظامی می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» نظرسنجی انجام شده توسط «بنیاد ابتکارات دموکراتیک ایلکو کوچریف» که به طور مشترک با «موسسه بین‌المللی کی‌یف» انجام شد و نتایج آن امروز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که  ۷۸ درصد اوکراینی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که رئیس جمهور مسئول مستقیم فساد در دولت و نهادهای نظامی است. 

این نظرسنجی با مشارکت ۲۰۱1  نفر بالای ۱۸ سال در تمام مناطق اوکراین به جز جمهوری «کریمه»، «دونتسک»، «لوهانسک» و «خرسون» انجام شد.

بر اساس این گزارش، تنها ۱۸ درصد از اوکراینی‌های شرکت کننده در نظرسنجی با  ین موضوع موافق نبودند. ۷۰ درصد اوکراینی‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله، موافق بودند که زلنسکی مسئول فساد است. ۸۱ درصد افراد بالای ۶۰ سال به از زلنسکی انتقاد کردند.

چندی قبل نیز «سرگئی کریونوس» از ژنرال‌های ارتش اوکراین فاش کرد که تصمیمات اخیر زلنسکی  درباره تقویت خطوط دفاعی در خارکیف، با هدف پول شویی و نه نجات ارتش اوکراین صورت می‌گیرد.

اکثر اوکراینی‌ها، زلنسکی را مسئول مستقیم فساد دولتی می‌دانند

این ژنرال اوکراینی هشدار داد: «امنیت کل کشور به دلیل عدم وجود سامانه‌های دفاع هوایی فعال در خطر قرار دارد».

وی ادامه داد: «مقامات اوکراینی تلاش می‌کنند که تظاهر کنند ارتش به خوبی در حال انجام وظایف بوده حال آنکه وی (زلنسکی) آماده است تا هر کاری برای فریب مردم انجام دهد.»

در جریان درگیری‌های اوکراین، کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده و انگلیس، کمک‌های نظامی و اقتصادی فراوانی به اوکراین ارائه کردند و بسیاری از مقامات ارشد غرب بارها تمایل خود را برای مشاهده شکست روسیه در میدان نبرد اعلام کرده‌اند.