آمار بالای سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک سوئیس

 یک تیم تحقیقاتی مستقل یک بررسی را درباره موارد سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک روم سوئیس انجام داده و به این نتیجه رسیده است که در سوئیس، حداقل 1002 مورد سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک روم از اواسط قرن بیستم کشف شده است. مورخان دانشگاه زوریخ گزارش دادند که 510 متهم و 921 فرد آسیب دیده در نتیجه این بررسی شناسایی شدند.

این اولین باری بود که یک تیم تحقیقاتی مستقل توانستند پرونده‌های مربوط به آزار جنسی در این کلیسای کاتولیک را در آرشیو کلیسا در سوئیس مشاهده کنند.

پروفسور مونیکا دوممن و ماریتا مایر که این پروژه را رهبری می کردند، می گویند موارد شناسایی شده بدون شک فقط نوک کوه یخ هستند, بایگانی های متعدد هنوز نمی توانند ارزیابی شوند. به گفته آن ها می توان حدس زد که تنها بخش کوچکی از موارد گزارش شده است. موارد متعدد دیگری پنهان، سرپوش گذاشته یا بی اهمیت تلقی شدند.

نتایج این بررسی نشان می دهد که عاملان این حملات و سوء استفاده های جنسی روحانیون کاتولیک، کارمندان کلیسا و اعضای فرقه های مذهبی در سوئیس بودند. در این بررسی آمده است: منافع کلیسای کاتولیک و مقامات آن بالاتر از رفاه و حمایت از اهالی آن قرار دارد.

آمار بالای سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک سوئیس

بر این اساس حدود 39 درصد قربانیان این حملات زن و تقریبا 56 درصد مرد بودند. برای پنج درصد، جنسیت به وضوح در منابع مشخص نشد. به استثنای چند مورد، متهمان همه مرد بودند. تقریباً سه چهارم موارد قربانی هم مربوط به افراد زیر سن قانونی بوده است.