مخالفت اغلب آمریکایی‌ها با کمک‌های تسلیحاتی بیشتر به اوکراین

 بر اساس نظر سنجی جدید شبکه سی‌ان‌ان، اکثر آمریکایی‌ها مخالف مجوز کنگره جهت تخصیص بودجه اضافی در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه هستند. طبق این نظر سنجی ۵۵ درصد از مردم آمریکا معتقدند کنگره ایالات متحده نباید بودجه اضافی دیگری برای حمایت از اوکراین در نظر بگیرد.

این در حالی است که ۴۵ درصد دیگر موافق در نظر گرفتن بودجه اضافی از سوی کنگره برای اوکراین هستند.

سی‌ان‌ان نوشته ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند این کشور به اندازه کافی به اوکراین در جنگ با روسیه کمک کرده است. در مقابل ۴۸ درصد دیگر بر این باور هستند که این کمک ها باید بیشتر از این باشد.

پیشتر در جریان نظر‌سنجی دیگری که از سوی سی‌ان‌ان در اواخر فوریه ۲۰۲۲ و روزهای ابتدایی جنگ اوکراین و روسیه انجام گرفته بود،۶۲ درصد از مردم آمریکا عنوان کرده بودند کشورشان باید اقدامات بیشتری در زمینه حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه انجام دهد.

به گفته سی‌ان‌ان از آن زمان تاکنون اختلافات حزبی بر سر موضوع اوکراین هم افزایش پیدا کرده است. طوری‌که اکنون اکثریت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان اکنون در دو طیف مخالف یکدیگر در مورد نقش ایالات متحده در اوکراین قرار دارند.

در بین گزینه‌هایی که برای کمک‌های ایالات متحده به اوکراین ارائه شده است، تنها ۱۷ درصد از مردم با گزینه حضور نیروهای نظامی آمریکایی در خاک اوکراین موافقت کرده‌اند. این در حالی است که گزینه کمک مربوط به جمع آوری اطلاعات با ۶۳ درصد رای موافق و آموزش نظامی به سربازان اوکراینی با ۵۳درصد رای موافق همراه بوده است.

سی‌ان‌ان در این نظر‌سنجی عنوان کرده است که فقط ۴۳ درصد از مردم آمریکا با حمایت کشورشان از اوکراین به وسیله ارسال تجهیزات نظامی موافقت کرده‌اند. ۵۶ درصد مردم آمریکا هم نگران تهدید امنیت ملی کشورشان به واسطه تداوم جنگ اوکراین و روسیه هستند. این رقم نسبت به نظر‌سنجی سال 2022 که میزان نگرانی مردم بالای 72 درصد عنوان شده بود، به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

اغلب آمریکایی‌ها با کمک‌های تسلیحاتی بیشتر به اوکراین مخالفند

به گفته سی‌ان‌ان، بزرگ‌ترین نگرانی در میان احزاب در جریان این نظر‌سنجی جدید مربوط به تداوم طولانی و بدون راهکار جنگ اوکراین و روسیه است. بر این اساس از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر از مردم آمریکا نگران این موضوع هستند. این نگرانی در بین دموکرات ها ۸۲ درصد و در بین جمهوری خواهان بالای ۷۳ درصد عنوان شده است.

سی‌ان‌ان نوشته است که این نظرسنجی، شکاف های حزبی و ایدئولوژیک گسترده‌ای که در آمریکا بر سر موضوع اوکراین وجود دارد را به خوبی نشان می‌دهد. بر این اساس ۷۱ درصد از جمهوری‌خواهان عنوان کرده‌اند کنگره آمریکا نباید مجوز بودجه جدید برای اوکراین را بدهد. حال آنکه  ۶۲ درصد از دموکرات‌ها موافق ارائه بودجه جدید هستند و همچنان از حمایت بیشتر اوکراین توسط آمریکا صحبت می‌کنند.