شمار زیادی از اوکراینی‌ها برای نتیجه ناچیز ضدحملات کشته شدند

 « ایلان ماسک » مالک میلیاردر شبکه اجتماعی «ایکس» در پیامی در این شبکه که پیش‌تر با توییتر شناخته می‌شد، از ضدحملات اوکراین انتقاد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، وی در شبکه ایکس نوشت که اوکراین شمار زیادی از مردم خود را برای اهداف بی‌ارزش و کوچک در ضدحملات قربانی کرد.

وی در این پیام نوشت: «مرگ تعداد زیادی برای چنین نتیجه کوچکی».

این مالک میلیاردر ایکس در واکنش به پست «دیوید ساش» کارآفرینی که در خصوص ضدحملات ناکام نیروهای مسلح اوکراین اظهارنظر کرده بود، چنین جمله‌ای را نوشت.

اواسط شهریور ماه، ایلان ماسک گفت که درخواست سال گذشته اوکراین برای فعال کردن شبکه ماهواره‌ای استارلینک در شهر بندری سواستوپل کریمه، جهت حمله به ناوگان روسیه را رد کرده است و گفت که از همدستی در یک اقدام جنگی بزرگ بیم دارد.

این تاجر میلیاردر در پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس خود اعلام کرد سال گذشته دستور داده بود شبکه استارلینک در نزدیکی سواحل کریمه خاموش شود، تا از حمله اوکراین به روسیه جلوگیری کند.

روسیه ناوگان خود را در سال 2014 در سواستوپل مستقر کرده و مجهز به موشک های کروز است و کی‌یف در آنجا با استفاده از پهپادهای دریایی به کشتی های روسی حمله می‌کند.

شمار زیادی از اوکراینی‌ها برای نتیجه ناچیز ضدحملات کشته شدند

برای مدت چهار ماه است که اوکراین ضدحملاتی را در دونتسک جنوبی، آرتموفسک و زاپروژیا انجام داده است و نیروهای تحت آموزش ناتو را به همراه تجهیزات نظامی غرب به این مناطق فرستاده است اما موفق نشده پیشرفت چشمگیری حاصل آورد و در مقابل هزینه های انسانی و تجهیزاتی شدیدی را متحمل شده است.

بنا بر گفته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، ‌ضدحملات اوکراین علیه نیروهای روسیه با شکست مواجه شده است.

از طرف دیگر، کارشناسان رسانه‌ای و نظامی ایالات متحده و اروپا نیز تأکید کرده‌اند که ضدحملات تابستانی کی‌یف با شکست همراه بوده است و در عین حال بر کارآمدی میدان‌های مین و دفاع مستحکم ارتش روسیه اعتراف کرده‌اند.