اعتصاب پزشکان در انگلیس

 پزشکان در نظام بهداشت و درمان دولتی انگلیس بار دیگر در اعتراض به بحران هزینه‌های زندگی و بی‌توجهی دولت به خواسته‌هایشان دست از کار کشیدند و حلقه دیگری بر زنجیره اعتصاب‌ها در این کشور که از تابستان پارسال آغاز شده است، افزودند.

در پی آغاز اعتصاب دیگری از پزشکان و متخصصان پزشکی در نظام دولتی بهداشت و درمان انگلیس، مدیران سازمان ملی بهداشت و درمان هشدار دادند که در روند درمان بیماران این هفته اختلال جدی پیش می‌آید.

نمایندگان اتحادیه پزشکان انگلیس با وزارت بهداشت و درمان انگلیس بر سر خواسته‌های پزشکان از جمله افزایش دستمزد و تامین کمبود‌ها و بهبود شرایط شغلی به نتیجه نرسیده‌اند و به همین علت اعتصابی دیگر شکل گرفت.

از صبح امروز سه شنبه، پزشکان متخصص در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس به مدت ۴۸ ساعت برای دستیابی به خواسته‌های خود دست از کار کشیده‌اند.

ایوینینگ استاندارد نوشت در روز چهارشنبه این هفته نیز پزشکان عمومی شاغل در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس در اعتراض به کمبود دستمزد و شرایط شغلی دست از کار خواهند کشید و روز‌های پنج شنبه و جمعه بار دیگر پزشکان متخصص در انگلیس اعتصاب خواهند کرد.

اعتصاب پزشکان در انگلیس

به نوشته رسانه‌ها در انگلیس، همزمانی اعتصاب متخصصان پزشکی و دیگر پزشکان شاغل در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس موجب خواهد شد تا هزاران وقت عمل جراحی و ویزیت در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های انگلیس لغو شود.

پزشکان و متخصصان پزشکی در نظام دولتی بهداشت و درمان انگلیس بار دیگر در روز‌های دوم، سوم و چهارم اکتبر، ۱۰ تا ۱۳ مهر ماه، برای دستیابی به خواسته‌های خود دست از کار خواهند کشید.

ایوینینگ استاندارد نوشت پروفسور استفن پوویس (Stephen Powis)، مدیر ملی سازمان بهداشت و درمان انگلیس با اشاره به همزمانی اعتصاب متخصصان پزشکی و پزشکان می‌گوید "در تاریخ ۷۵ ساله سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس این قبیل اعتصاب پزشکان، دیده نشده است. "