آخرین خبرها از پیشروی ارتش روسیه در خارکیف

«ویتالی گانشف» رئیس اداره نظامی بخش خارکیف ، وابسته به روسیه گفت که نیروهای این کشور طی دوره اخیر به صورت قابل ملاحظه‌ای در خارکیف اوکراین پیشروی کرده و مواضع خود را در این مناطق تقویت کرده‌اند.

وی که با شبکه روسیه 24 مصاحبه می‌کرد، افزود: «نظامیان ما بسیار خوب پیشروی کرده‌اند و سنگرهایی که نیروهای اوکراینی در آن استقرار یافته بودند را تحت کنترل در آورده‌اند».

گانشف اضافه کرد: « ارتش روسیه رویکردهایی اتخاذ کرده که از نظر استراتژیک برای پیشروی مناسب‌تر است».

در جریان درگیری‌های اوکراین، کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده و انگلیس، کمک‌های نظامی و اقتصادی فراوانی به اوکراین ارائه کردند و بسیاری از مقامات ارشد غرب بارها تمایل خود را برای مشاهده شکست روسیه در میدان نبرد اعلام کرده‌اند.

آخرین خبرها از پیشروی ارتش روسیه در خارکیف

این در حالی است که تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در اوکراین حکایت از آن دارد که بسیاری از شهروندان این کشور «ولودویمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین  را مسئول فساد در دولت و نهاد‌های نظامی می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» نظرسنجی انجام شده توسط «بنیاد ابتکارات دموکراتیک ایلکو کوچریف» که به طور مشترک با «موسسه بین‌المللی کی‌یف» انجام شد و نتایج آن امروز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که  ۷۸ درصد اوکراینی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که رئیس جمهور مسئول مستقیم فساد در دولت و نهادهای نظامی است. 

این نظرسنجی با مشارکت ۲۰۱1  نفر بالای ۱۸ سال در تمام مناطق اوکراین به جز جمهوری «کریمه»، «دونتسک»، «لوهانسک» و «خرسون» انجام شد.