دولت فدرال آمریکا به تعطیلی نزدیک‌تر شد

  دولت فدرال آمریکا یک قدم به تعطیلی نزدیک‌تر شد، زیرا نماینده‌های تندرو جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا از پیشنهاد مجلس سنا برای باز نگاه داشتن دولت حمایت نکردند و طرح هم‌حزبی‌های خودشان برای اعطای زمان بیشتر به قانونگذاران جهت مذاکره بر سر بودجه کل سال را نیز رد کردند.

چنانچه کنگره موفق نشود تا ساعت 12:01 دقیقه یکشنبه به وقت محلی به توافقی بر سر لایحه بودجه دولت فدرال دست پیدا کند بخش‌های مهمی از دولت فدرال به حالت تعطیل درخواهند آمد و صدها هزار کارمند فدرال به مرخصی اجباری فرستاده خواهند شد.

جانت یلن، وزیر امور خزانه‌داری آمریکا روز جمعه تصریح کرد که تعطیلی دولت فدرال باعث تضعیف پیشرفت‌های اقتصادی دولت خواهد شد و می‌تواند پیشرفت در پروژه‌های مهم زیرساختی را به تأخیر بیندازد.

دولت فدرال آمریکا به تعطیلی نزدیک‌تر شد

تعطیلی دولت فدرال در صورت وقوع چهارمین تعطیلی در یک دهه گذشته خواهد بود و تنها چهار ماه بعد از آن اتفاق افتاد که تنش‌های مشابه موجب شد دولت فدرال تنها چند روز با نکول بدهی 31 تریلیون دلاری خود فاصله داشته باشد. این تفرقه‌های مکرر باعث ایجاد نگرانی‌های جدی در وال‌استریت شده، جایی که سازمان رتبه‌گذاری مودی هشدار داده تکرار این رویه می‌تواند به ارزش اعتباری آمریکا لطمه وارد کند.