اعلام مخالفت ۱۱ نهاد مدنی آمریکا با لغو روادید برای صهیونیست ها

 خبرگزاری فلسطینی "سما نیوز نوشت: این نهادهای مدنی آمریکا خطاب به دولت بایدن گفته اند که تصمیم یاد شده ( لغو روادید ) بر خلاف اصول اولیه این گونه توافقنامه ها یعنی اصل اقدام متقابل است، چرا که نه تنها به تل آویو اجازه می دهد نقاط مشخصی را برای ورود شهروندان آمریکایی به خاک تحت سلطه خود تعیین کند، بلکه (صهیونیست ها) حتی می توانند پروتکل های اضافی برای برخی مسافران اعمال کنند و این امر نوعی تبعیض علیه شهروندان آمریکایی است.

از زمان اعلام این تفاهم نامه (لغو روادید)، تل آویو انواع تبعیض ها را در حق شهروندان فلسطینی آمریکایی برای ورود به نوار غزه اعمال می کند و آنها را عملا از امتیازات این تفاهم نامه محروم کرده است.

رژیم اشغالگر قدس از شهروندان فلسطینی آمریکایی خواسته است که پیش از سفر به سرزمین های اشغالی، مجوز مسافرتی ویژه ای در این خصوص تهیه کنند.

سیاست‌های تبعیض‌آمیز رژیم صهیونیستی همچنین شهروندان آمریکایی را که در آمار جمعیتی فلسطین ثبت شده‌اند، از رانندگی با وسایل نقلیه با پلاک این رژیم از کرانه باختری به سمت بخش های اشغالی باز می‌دارد و همچنین از عبور بسیاری از آنها از پست‌های بازرسی خود جلوگیری می کنند و گیت های ورودی را به بهانه مناسبت های یهودی، به روی آنها می بندد.

سازمان های جامعه مدنی آمریکا از بایدن خواسته اند که تا زمان رفع این تناقضات و اشکالات و برخوردار شدن همه شهروندان آمریکایی از حقوق و امتیازات مساوی با طرف مقابل، در تصمیم خود برای برخوردار کردن رژیم صهیونیستی از معافیت ها در بخش روادید، تجدیدنظر کند.

مخالفت ۱۱ نهاد مدنی آمریکا با لغو روادید برای صهیونیست ها

آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی دولت بایدن پیش تر طی مشورتی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، از گنجاندن «اسرائیل» در برنامه معافیت از روادید آمریکا خبر داده بود.

سامانه الکترونیکی صدور مجوزهای سفر آمریکا قرار است از ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ به روز شود تا به صهیونیست های ساکن سرزمین های اشغالی اجازه دهد درخواست های خود برای سفر و اقامت ۹۰ روزه بدون دریافت ویزای ورود به ایالات متحده جهت مقاصد گردشگری یا کاری را ثبت کنند.