آژانس انرژی اتمی سخنگوی آمریکا است

کره شمالی روز دوشنبه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به دلیل پیوستن به کمپین فشار تحت رهبری آمریکا و «تنظیم» قطعنامه‌ای درباره برنامه‌های هسته‌ای پیونگ یانگ محکوم کرد و این آژانس را «سخنگو» برای واشنگتن خواند.

براساس گزارش رویترز، سخنگوی وزارت صنعت انرژی هسته‌ای پیونگ یانگ با انتشار بیانیه‌ای از قطعنامه‌ای که روز جمعه در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به تصویب رسید که از کره شمالی می‌خواهد برنامه‌های هسته‌ای خود را محدود کند، انتقاد کرد.

این سخنگو این قطعنامه را نتیجه توطئه آمریکا و متحدانش توصیف کرد و گفت که وضعیت کره شمالی به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته ای در حال حاضر غیرقابل بازگشت شده است.

 به گزارش رسانه دولتی کره شمالیKCNA، او در ادامه گفت: «چنین اقدام مسخره‌ای از سوی نیروهای متخاصم افشای نیت شوم آنها برای سرپوش گذاشتن بر اعمال جنایتکارانه خود در تهدید جدی سیستم بین‌المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و توجیه سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی است».

آژانس انرژی اتمی سخنگوی آمریکا است

 این مقام کره‌ای همچنین رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را متهم کرد که با انتشار یک داستان نادرست در مورد یک آزمایش هسته‌ای قریب‌الوقوع، در ایجاد فضای فشار بر کره شمالی پیشرو است.

گروسی سال گذشته هشدار داد که این کشور می تواند آزمایش های هسته ای را برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ از سر بگیرد.  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از زمانی که پیونگ یانگ بازرسان خود را در سال ۲۰۰۹ اخراج کرد و سپس آزمایش‌های هسته‌ای خود را از سر گرفت، به کره شمالی دسترسی ندارد.