آمریکا تروریسم در عراق و سوریه را هدایت می‌کند

روزنامه ترکیه‌ای ینی شفق در گزارشی در واکنش به اتهام‌های آمریکا به ترکیه در مورد بکارگیری کودکان زیر 18 سال به عنوان سرباز اعلام کرد، ایالات متحده عامل اصلی شکل گیری داعش و بکارگیری کودکان در گروههای ترویستی است.

در این گزارش تاکید شده است، علاوه بر واحدهای حمایت از مردم کرد سوریه، گروه داعش به عنوان یکی از تولیدات ویژه آمریکا محسوب می‌شود اقدام به بکارگیری گسترده کودکان در عملیات تروریستی کرده و بکارگیری این کودکان در سوریه و عراق توسط این گروه بر کسی پوشیده نیست.

در ادامه گزارش تاکید شده است، با استناد به اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های مختلف، 75 درصد از حملات اخیر تروریستی انجام گرفته در سوریه و عراق را دختران و پسران نوجوان انجام داده‌اند که اکثر مجریان آن یتیم‌های بازمانده از داعشی‌های سابق بودند، همچنین در حال حاضر حدود 7 هزار کودک و نوجوان زیر سن قانونی در اردوگا‌های کردها و گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق زیر نظر نیروهای عملیات ویژه آمریکا مشغول آموزش هستند.

آمریکا تروریسم در عراق و سوریه را هدایت می‌کند

ینی شفق در ادامه افشاگری خود افزود: روند آموزش کودکان دو مرحله‌ای است، مرحله اول 45 روزه بوده و در جریان آن کودکان قواعد کلی و مهارت‌های بکارگیری سلاح گرم را فرا گرفته و در مرحله دوم که 3 ماه به طول می‌انجامید، تروریست‌های آینده مرگ و کشته شدن در راه شعارهای دروغین آنها را فرا می‌گیرند.

این رسانه ترکیه‌ای همچنین اعتراف کرد: جنگ نظامی در سوریه ثابت کرد که ایالات متحده قابل اعتماد نیست زیرا از گروه‌های تروریستی حمایت و از کودکان برای انجام عملیات انتحاری و نظامی در مناطق مختلف عراق و سوریه استفاده می‌کند.