تاکید هادی العامری بر ایستادن در کنار ملت فلسطین

« هادی العامری » رییس ائتلاف الفتح عراق در اظهاراتی گفت: همبستگی کامل خود را با ملت فلسطین برای بازپس گیری حقوق خود، اعلام می کنیم.

وی تاکید کرد:با عزت و افتخار تمام عملیات «طوفان الاقصی» را دنبال می کنیم.

العامری خاطرنشان کرد:از ملت های اسلامی می خواهیم که برای ایستادن در کنار ملت فلسطین احساس مسئولیت کنند.

در همیین حال، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی» گفت: تحولات میدانی پیاپی در سرزمین‌های اشغالی و اقدام نیروهای مقاومت فلسطین به اجرای عملیات در عمق رژیم غاصب را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: ضمن تأکید بر حق دفاع از خود و سرزمین و مقدسات که همه ادیان آسمانی و قوانین انسانی و معاهده‌های بین‌المللی آن را تأیید می‌کنند، عملیات مقاومت فلسطینی را پاسخی طبیعی به اقدامات سربازان رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

حکیم ادامه داد : رژیم صهیونیستی روزانه به کشتار و شکستن حریم فلسطینیان و غصب زمین‌ها و تخریب اموال و مزارع و مصادره کرامت فلسطینیان و نادیده گرفتن حرمت مسجد الاقصی و محدود کردن عبادت مسلمانان و مسیحیان و تحمیل سلطه یهودیان با اجرای مراسم تلمودی تحریک‌کننده و دیگر رفتارهای خلاف عرف‌های انسانی و قوانین بین‌المللی دست می‌زنند.

به گزارش ایرنا، به دنبال جنایات ادامه دار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مقدسات مسلمانان در سرزمین های اشغالی، امروز رزمندگان مقاومت فلسطین عملیات همه جانبه و پیچیده ای را علیه اشغالگران صهیونیست در سرزمین های اشغالی از هوا، زمین و دریا آغاز کردند که فقط در عرض ۲۰ دقیقه پنج هزار راکت و موشک به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی شلیک شده و پهپادهای مقاومت نیز چندین موضع صهیونیست ها را هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان نیز عملیات «طوفان الاقصی» که پیروزی‌هایی را به دنبال داشته است را به ملت فلسطین و مجاهدان به ویژه گردان‌های قسام و جنبش حماس تبریک گفت.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد که این عملیات پیروزمندانه پاسخی قاطع به جنایت‌ها و تعرض‌های مداوم رژیم صهیونیستی علیه مقدسات و تاکید مجدد بر این مساله است که اراده ملت فلسطین و تفنگ مقاومت تنها گزینه مقابله با دشمن صهیونیستی است.

تاکید هادی العامری بر ایستادن در کنار ملت فلسطین

سخنگوی گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز از تمام ملت فلسطین خواست که برای آزادی سرزمین‌های اشغالی،عملیات« طوفان الاقصی» را همراهی و ترس و کابوس را در دل اشغالگران بکارند؛ اشغالگرانی که سال ها به ملت فلسطین تعرض کرده است.

«ابوعبیده» در اظهاراتی گفت: زمانی که دشمن از شوکی که به آن وارد شده است، خارج شود و میزان شکست‌هایش را ببیند، غافلگیر و متعجب خواهد شد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم با تاکید بر اینکه نبرد کنونی نبرد مسجدالاقصی، مقدسات و اسرا است، تاکید کرد که طوفان الاقصی از غزه آغاز و به کرانه باختری و خارج از آن ها و در هر نقطه که ملت و امت ما حضور دارد، خواهد رسید.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت: ملت مجاهد و قهرمان فلسطین، امت عربی و اسلامی، آزادگان جهان، مقاومت فلسطین در این لحظات تاریخی در حال نبرد و حماسه‌ای قهرمانانه است که عنوان آن«مسجدالاقصی، مقدسات و اسرا» است، زیرا دلیل اصلی این نبرد، تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و اوج گرفتن آن در روزهای اخیر است.

نائب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز با دعوت از امت اسلامی و عربی برای مشارکت در نبرد «طوفان الاقصی» تاکید کرد که این جنگ، نبرد هلاکت دشمن است.

«صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که نبرد طوفان الاقصی نبرد هلاکت دشمن صهیونیستی و پاسخ به جنایت‌های آن رژیم است.

وی تاکید کرد که مجاهدان غزه امروز عملیات گسترده با هدف دفاع از مسجدالاقصی و آزادی اسرا را آغاز کردند.

سخنگوی گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی هم از ورود رزمندگان سرایا القدس در کنار رزمندگان حماس در نبرد طوفان الاقصی خبر داد.

«ابوحمزه» سخنگوی گردانهای قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: رزمندگان ما در سرایا القدس هم بخشی از این نبرد (ضدصهیونیستی) هستند و دوش به دوش برادران حماس تا پیروزی می‌جنگند.