جهاد اسلامی: بیش از 30 اسرائیلی را اسیر کرده‌ایم

زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه امروز یکشنبه تأکید کرد که عملیات طوفان الاقصی، ضعف، ناتوانی و جنون دشمن صهیونیستی را نشان داد.

نیروهای مقاومت فلسطین از روز گذشته عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از 700 اسرائیلی و زخمی شدن نزدیک به دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از همان لحظات آغاز عملیات، دست به دامن همپیمان خود یعنی آمریکا شد،  خطاب به ملت و مقاومت فلسطین گفت: در دشوارترین شرایط جهان، به خبر اول تبدیل شدید؛ زیرا با اراده خود، دشمن تا بن دندان مسلح به سلاح آمریکا را شکست دادید و معادلات ظالمانه قدرت را به هم زدید.

دبیر کل جهاد با بیان اینکه این جنبش، بیش از 30 اسرائیلی را به اسارت گرفته است، تصریح کرد: دشمن با تخریب منازل در غزه و کشتار غیر نظامیان به دنبال کسب روحیه است، ولی روزهای آینده، این توهم و جنون را از بین خواهد برد.

حماس

النخاله به رژیم صهیونیستی نیز گفت: کابینه دشمن باید واقعیت را بپذیرد. کوتاهترین مسیر برای اینکه نیروی بیشتری از دست ندهدی، پذیرش شکست است.

 ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه امروز خبر داد که هر ساعت، ارزیابی جدیدی از تعداد کشته‌های خود در عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین دارند.

ارتش رژیم اشغالگر گفت: ۴۴ افسر و سرباز ما در این جنگ کشته شده‌اند، ولی ما نیز پاکسازی همه مناطقی را آغاز کردیم که نیروهای حماس وارد آن شدند.

این نیروی صهیونیست در توجیه عقب‌نشینی نظامیان خود مدعی شد: چند منطقه را در اطراف غزه تخلیه کردیم تا نیروهای ما آزادانه حرکت کنند.

این عملیات موفق، به اندازه‌ای برای صهیونیستها غیر قابل باور و شوکه کننده بوده است که بسیاری از مسئولان و کارشناسان اسرائیلی از آن تحت عنوان «یازده سپتامبر اسرائیل» یاد می‌کنند.