تجارت میلیون‌دلاری هانتر بایدن با فروش اطلاعات پدرش به چینی‌ها

طبق گزارش کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، هانتر بایدن از خانه پدرش در ایالت دلاور، جایی که اسناد طبقه‌بندی شده در گاراژ خانه در دسترس بود، استفاده کرد تا بیش از 250000 دلار از چینی‌ها پول بگیرد.

تجارت میلیون‌دلاری هانتر بایدن با فروش اطلاعات پدرش به چینی‌ها+عکس

این پول از طریق دو فرد چینی‌تبار به نام‌های وانگ‌ شین و جاناتان لی به حساب هانتر حواله شد، که دومی یک صندوق سهام خصوصی چینی (BHR) را اداره می‌کرد که هانتر به عنوان عضو هیئت مدیره آن فهرست شده بود. هانتر همچنین ترتیب ملاقات بین لی و جو بایدن را در زمانی که جو معاون رییس جمهور بود ترتیب داد، در حالی که ظاهرا جو توصیه نامه‌ای به پسر لی داده بود.

تجارت میلیون‌دلاری هانتر بایدن با فروش اطلاعات پدرش به چینی‌ها+عکس گزارش کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا

در اینجا تفکیک رویدادها در گزارش این کمیته آمده است:

2009-2017: شواهد نشان می دهد که در طول دوران معاونت رئیس جمهور و قبل از پرداخت‌های بعدی به هانتر بایدن، جو بایدن رابطه‌ای نزدیک با جاناتان لی برقرار کرده است. دِوون آرچر، یکی از همکاران تجاری بایدن، توضیح داد که چگونه جو بایدن با جاناتان لی برای صرف قهوه در پکن، چین ملاقات کرد، با او تماس تلفنی داشت و برای فرزندان لی نامه‌های توصیه به کالج نوشت.

25 آوریل 2019: جو بایدن نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 اعلام کرد.

26 ژوئیه 2019: وانگ شین 10000 دلار برای هانتر حواله کرد که آدرس محل اقامت جو بایدن در سند حواله ثبت شده است.

2 آگوست 2019: جاناتان لی مبلغ 250000 دلار را با همان آدرس برای هانتر حواله کرد.

13 اکتبر 2019: جورج مِزیرس، که به عنوان وکیل هانتر بایدن خدمت می کرد، تلویحا اذعان داشت که هانتر بایدن با شرکت BHR «فقط به عنوان عضوی از هیئت مدیره آن» خدمت می کرد، که ظاهراً یک «مقام بدون دستمزد» بود.

تجارت میلیون‌دلاری هانتر بایدن با فروش اطلاعات پدرش به چینی‌ها+عکس سند به دست آمده از لپ‌تاپ هانتر بایدن که نشان می دهد او از مدیرعامل شرکت چینی CEFC به نام یِه جیانمینگ الماس دریافت کرد
تجارت میلیون‌دلاری هانتر بایدن با فروش اطلاعات پدرش به چینی‌ها+عکس یِه جیانمینگ، مدیرعامل شرکت چینی CEFC

 

22 اکتبر 2020: در جریان مناظره ریاست جمهوری، جو بایدن گفت: «پسر من در چین پولی به دست نیاورده است.»

قابل توجه است که هانتر در خانه ویلمینگتون زندگی می کرد، در حالی که میلیون ها دلار از معاملات تجاری مرتبط با حزب کمونیست چین به دست می آورد.

سیموس برونر (خبرنگاری که همکار تحقیقاتی پیتر شوایزر در کتاب فوق‌جنجالی او درباره نفوذ چین روی دانشگاه‌های آمریکا بود)، در پایگاه خبری Breitbart News گزارش می‌دهد که "هانتر بایدن در حالی که به مواد مخدر معتاد بود، با روسپی‌ها معاشرت داشت و با تاجرانی مرتبط با بالاترین سطوح اطلاعاتی چینی معامله می‌کرد، در خانه‌ای زندگی می‌کرد که جو بایدن اسناد طبقه بندی شده کشور را نگهداری می کرد. "

تجارت میلیون‌دلاری هانتر بایدن با فروش اطلاعات پدرش به چینی‌ها+عکس

دوم، واشنگتن فری بیکن در ژانویه گزارش داد که عکس‌هایی از لپ‌تاپ جنجالی هانتر بایدن، حضور او را در ژوئیه 2017 در خانه ویلمینگتون تایید می کند. شایان ذکر است، اسناد طبقه‌بندی شده گزارش شده در ژانویه همان سال به خانه آورده شد.

این عکس‌ها ملموس‌ترین شواهد تا به امروز هستند که نشان می‌دهد هانتر - که فعالانه در حال مذاکره برای یک معامله با یک شرکت انرژی چینی مرتبط با حزب کمونیست چین بود - به بخش‌هایی از خانه پدری‌اش که اسناد طبقه‌بندی شده ذخیره می‌شد، دسترسی داشت.

تجارت میلیون‌دلاری هانتر بایدن با فروش اطلاعات پدرش به چینی‌ها+عکس

تجارت میلیون‌دلاری هانتر بایدن با فروش اطلاعات پدرش به چینی‌ها+عکس

تجارت میلیون‌دلاری هانتر بایدن با فروش اطلاعات پدرش به چینی‌ها+عکس

تجارت میلیون‌دلاری هانتر بایدن با فروش اطلاعات پدرش به چینی‌ها+عکس

در بررسی واشنگتن فری بیکن از لپ‌تاپ، چهار عکس در سال 2017 از هانتر بایدن، پوشیده در یک پیراهن یقه‌دار سفید و کلاه بیسبال استتاری، در پشت فرمان کوروت استینگری 1967 پدرش یافت شد. فراداده GPS تعبیه شده در عکس ها نشان می دهد که آن‌ها در فاصله یک دقیقه از یکدیگر در ساعت 6:49 بعد از ظهر گرفته شده‌اند، در 30 ژوئیه همان سال، درست خارج از اقامتگاه رئیس جمهور در ویلمینگتون ایالت دلاوِر. عکس ها نشان می دهد که هانتر بایدن در خودرو در کنار دو دختر جوان ژست گرفته است. به نظر می رسد یکی از آن‌ها خواهرزاده 12 ساله او، ناتالی بایدن باشد. دختر دیگر قابل شناسایی نبود.

تجارت میلیون‌دلاری هانتر بایدن با فروش اطلاعات پدرش به چینی‌ها+عکس

کنستانتینوس گاس دیمیترلوس، مامور سابق سرویس مخفی و کارشناس رسمی پزشکی قانونی سایبری، عکس ها را تجزیه و تحلیل کرد و صحت آن‌ها را تایید کرد. او به فری بیکن گفت: "در صورت درخواست، شهادت می‌دهم که عکس‌ها واقعی هستند و در 30 جولای 2017 گرفته شده‌اند. "

و همانطور که در ادامه گزارش فری بیکن آمده - در تایید گزارش Breitbart- در زمان گرفتن عکس‌ها، هانتر بایدن در حال مذاکره برای یک معامله تجاری سودآور با شرکت انرژی چینیِ اکنون منحل‌شده‌ی CEFC بود، که ارتباط نزدیکی با دولت چین داشت. شریک تجاری سابق هانتر بایدن. تونی بوبولینسکی، ادعا کرد که در اوایل ماه مه 2017 – کم‌تر از سه ماه قبل از این که هانتر بایدن با فرمان خودروی گران‌قیمت پدرش در دست، عکس بیاندازد- شخصاً با جو بایدن ملاقات کرده تا در مورد معاملات تجاری خانواده بایدن در چین صحبت کند.

در مجموع، CEFC در سال‌های 2017 و 2018 به هانتر بایدن 6 میلیون دلار هزینه حقوقی و مشاوره پرداخت کرد.