نگرانی آژانس از تشدید تنش‌ها بین حماس-رژیم صهیونیستی

 «میخائیل چوداکف» معاون رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در خصوص تشدید تنش‌ها میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

چوداکف در این خصوص تصریح کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش احتمالی خطرات اتمی در پی تشدید تنش‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها است که در این بین یک تأسیسات اتمی هدف قرار گیرد و آن زمان، تأثیرات آن همچون انفجار یک «بمب کثیف» خواهد بود.

وی در حاشیه نشست «هفته انرژی روسیه» در پاسخ به سؤالی درباره نگرانی‌های آژانس در خصوص خطرات هسته‌ای نشأت گرفته از درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها گفت: «چیزی که من درباره آن نگران هستم، ۱۰۰ درصد نگران کننده است...چیز خوبی نیست. طبیعتاً وقتی تأسیسات هسته‌ای تحت حمله قرار گیرند، خطرات بزرگی بمب کثیف وجود خواهد داشت. کافی است که یک گلوله به تأسیسات ذخیره سوخت خشک اصابت کند».

عملیات طوفان الاقصی کتائب شهید عز‌الدین القسام شاخه نظامی حماس، روز شنبه (۷ اکتبر) در حمایت از قدس و مسجدالاقصی و در سایه تداوم اجرای سیاست تقسیم و تجزیه بیت‌المقدس و یهودی‌سازی آن آغاز شد. اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان با صدها موشک و راکت هدف قرار گرفت و حملات دو طرف همچنان ادامه دارد. 

نگرانی آژانس از تشدید تنش‌ها بین حماس-رژیم صهیونیستی

«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، بعدازظهر سه‌شنبه، ۱۰ اکتبر، با تاکید بر ضرورت مداخله کشورهای جهان برای پایان دادن به تنش‌ها در فلسطین اشغالی، پیش‌بینی کرد که نبرد غزه، دست‌کم ۱۰ روز ادامه داشته باشد.

وزارت بهداشت فلسطین، امروز (چهارشنبه، ۱۱ اکتبر) اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای پنجمین روز متوالی به ۹۵۰ نفر رسید.