طوفان الاقصی شکست رهبری اسرائیل بود

اکثر قریب به اتفاق (۸۶ درصد) پاسخ‌دهندگان در یک نظرسنجی انجام شده در اراضی اشغالی از جمله ۷۹ درصد حامیان ائتلاف کابینه «بنیامین نتانیاهو » معتقدند حمله غافلگیرانه نیروهای مقاومت از غزه ، شکست رهبری این رژیم بوده است. 

بر اساس نظرسنجی جدید «مرکز گفت‌وگو» Dialog Center که پنجشنبه منتشر شد، چهار نفر از هر پنج اسرائیلی معتقدند بنیامین نتانیاهو و کابینه‌اش مقصر نفوذ گسترده نیروهای حماس هستند. ۹۲ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم گفتند جنگ باعث اضطراب می‌شود.  

به‌علاوه، تقریباً همه پاسخ‌دهندگان (۹۴ درصد) گفتند کابینه رژیم صهیونیستی در قبال عدم آمادگی امنیتی که منجر به حمله به جنوب اراضی اشغالی شد مسؤول است و بیش از ۷۵ درصد گفتند بیشتر مسؤولیت متوجه آن است. 

طوفان الاقصی شکست رهبری اسرائیل بود

درخواست صهیونیست‌ها برای استعفای نتانیاهو

اغلب شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی (۵۶ درصد) گفتند نتانیاهو باید بعد از پایان عملیات علیه غزه استعفا دهد و ۲۸ درصد رای‌دهنگان ائتلاف هم با این دیدگاه موافق بودند. 

همچنین ۵۲ درصد ۶۲۰ شرکت‌کننده در این نظرسنجی از سراسر اراضی اشغالی گفتند انتظار دارند «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر استعفا دهد. اغلب پاسخ‌دهندگان همچنین خاطرنشان کردند به کابینه نتانیاهو برای هدایت جنگ در غزه اعتماد ندارند. این نظرسنجی قبل از پیوستن «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به کابینه اضطراری انجام شد. 

جنبش مقاومت حماس از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم تروریست صهیونیست را آغاز کرده که تاکنون منجر به هلاکت دست‌کم ۱۳۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۲۵۰۰ نفر دیگر شده است. 

رژیم صهیونیستی نیز حمله همه‌جانبه‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرد که طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون ۱۲۰۰ فلسطینی در حملات بی‌وقفه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه شهید و ۵۶۰۰ نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند مجروح شده‌اند.