آغاز رزمایش نیروهای هوایی، زمینی ودریایی ارتش سوریه

به گزارش افکار نیوز،فارس به نقل از سانا، نیروهای مسلح ما بر اساس برنامه تمرینی نظامی فرماندهان کل ارتش و نیروهای مسلح در سال جاری، اجرای رزمایش نظامی چند روزهای را که در آن انواع نیروهای زمینی، دریایی و هوایی حضور دارند آغاز کرد.

برگزاری این رزمایش در زمانی که گروهک‌های مسلح در چندین شهر سوریه با پشتیبانی مالی و تسلیحاتی کشورهای غربی و عربی کوشش می‌کنند سوریه را ناامن کنند، مهم به نظر می‌رسد که پیام خاص خود را برای دشمنان سوریه به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری رسمی سوریه هدف این رزمایش را آزمایش آمادگی رزمی ارتش سوریه و میزان قدرت آن در اجرای ماموریت‌های محوله در شرایط احتمالی جنگی در سه سطح هوا، زمین و دریا اعلام کرد.

سانا نوشت: نیروی دریایی سوریه در همین راستا طرح عملیاتی با مهمات جنگی را آغاز کرد که در آن موشک‌هایی دریایی، ساحلی، بالگردهای نیروی دریایی و قایق‌های موشک‌انداز برای مقابله احتمالی با حمله‌ای خصمانه و غافلگیرکننده آزمایش شد.

به گزارش این خبرگزاری، نیروی دریایی سوریه در آغاز این رزمایش موفق شد با حملات فرضی مقابله و اهداف فرضی را با دقت بالا هدفگیری کند که این امر نشان دهنده آمادگی بالای نیروی دریایی سوریه در استفاده از سلاح‌های جدید و پیشرفته است.

سرتیپ داود عبدالله راجحه جانشین فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح و وزیر دفاع و معاون نخست‌وزیر به همراه تعدادی از فرماندهان ارتش و نیروهای مسلح سوریه حضور داشتند.

وزیر دفاع سوریه با تمجید از آمادگی خوب فراهم شده برای این رزمایش و عملکرد ممتاز نیروهای سوریه، بر قدرت جنگی نیروی دریایی سوریه برای دفاع از سواحل سوریه و مقابله با هر دشمنی که اندیشه تعرض به سوریه را داشته باشد تاکید کرد.

اخیرا پدافند هوایی سوریه در ساحل لاذقیه با تجاوز جنگنده‌ای که بعدا روشن شد اف - ۴ ترکیه است، مقابله کرد و آن را که در ارتفاعی پست پرواز می‌کرد تا از دید رادارها مخفی بماند، سرنگون کرد تا پیامی مهم برای جبهه غربی - عربی ارسال کند.

روز گذشته یک عضو وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که پدافند هوایی سوریه ثابت کرد که تواناییهای بالا و پیشرفتهای دارد در حالی که جنگنده اف-۴ در ماموریتی از جانب ناتو برای جمعآوری اطلاعات و عکسبرداری از نقاط مهم ساحل سوریه به حریم هوایی این کشور تجاوز کرد.