آمریکا مسئول تداوم حملات اسرائیل

 محمود الهباش، مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، آمریکا تاکنون به درخواست محمود عباس برای ترغیب رژیم صهیونیستی جهت توقف حملاتش به نوار غزه پاسخ نداده است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الهباش در پاسخ به سوالی درخصوص نتایج سفر اخیر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اردن خاطرنشان کرد، محمود عباس در جریان دیدارهایش با عبدالله دوم، پادشاه اردن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در امان، تصریح کرد، مسئولیت اصلی و مهم در این منطقه توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است.

مشاور محمود عباس همچنین گفت، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده که رام الله خواهان راهکاری مسالمت‌آمیز و سیاسی برای این درگیری است.

الهباش در ادامه افزود، تاکنون هیچ پاسخ مثبتی از سوی آمریکا وجود نداشته و آمریکا مسئولیت بزرگی را در قبال تداوم این حملات برعهده دارد چراکه به طور نامحدود و با تمامی ابزار نظامی و سیاسی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با بلینکن گفته بود: ما نسبت به وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه به دلیل توقف خدمات بشردوستانه هشدار می‌دهیم.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد نهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

آمریکا مسئول تداوم حملات اسرائیل

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه درحالی همچنان ادامه دارد که تعداد قربانیان به ۲۳۲۹ شهید و ۹۰۲۴ مجروح رسیده است.