هشدار برلین درباره سفر اتباع آلمانی به سرزمین های اشغالی

وزارت امور خارجه آلمان امروز (یکشنبه) به شهروندان خود در خصوص سفر به فلسطین اشغالی ، قلمروهای فلسطینیان و لبنان هشدار داد.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، وزارت خارجه آلمان همچنین در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره نامساعد بودن اوضاع در اراضی اشغالی همچنین از آن دسته از شهروندان آلمانی که در اراضی اشغالی هستند خواست تا هرچه سریع‌تر اوضاع خود را به اطلاع دولت آلمان برسانند.

در این بیانیه آمده است: «اوضاع همچنان بسیار آشفته است. تیم بحران دولت از نزدیک به اوضاع نظارت دارد».

پیش از این نیز، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی که روز شنبه (۱۴ اکتبر)، اعلام کرده بود کارمندان غیرضروری خود را از اراضی اشغالی به دلیل افزایش خطرات امنیتی در پی تشدید درگیری میان مقاومت و رژیم موقت، خارج می‌کند، امروز (یکشنبه، ۱۵ اکتبر) از اتباع خود خواست تا هر چه سریعتر فلسطین اشغالی را ترک کنند.

سفیر آلمان در تهران دوباره به وزارت امور خارجه احضار شد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه شنبه (۱۴ اکتبر) تایید کرد که تعداد اتباع آمریکایی که در جریان عملیات مقاومت فلسطین، کشته شدند، به ۲۹ نفر افزایش یافته است. از سوی دیگر ۱۵ تبعه آمریکایی نیز از زمان عملیات طوفان الاقصی، هنوز مفقودند و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

امروز نهمین روز عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم اشغالگر است که به اعلام مقامات صهیونیست، تاکنون به کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ اسرائیلی و اسارت دست‌کم ۱۲۰ نفر دیگر از آن‌ها، منجر شده است. در مقابل ، طی حملات و بمباران‌های کور رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی نوار غزه، دست‌کم ۲۳۲۹ نفر شهید و ۹۰۴۲ تن زخمی شده‌اند.