حمله به پایگاه آمریکایی ها در عین الاسد| جزئیات تلفات نیروهای آمریکایی

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شامگاه امروز (جمعه)، به نقل از یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق جزئیات جدیدی از حمله به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین‌الاسد» (استان الانبار -غرب عراق) فاش کرد.

منبع مذکور که اشاره‌ای به نام او نشده به خبرنگار سانا در بغداد گفت: «اطلاعات تاییده‌شده‌ای از پایگاه درباره کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی به دنبال حمله موشکی درز کرده است».

طبق گفته این منبع، در این حمله همچنین به بخش‌های مختلف این پایگاه از جمله سامانه‌های راداری و یکی از برج‌های پایشی «خسارات زیادی» وارد شده است.

3950508

این منبع عراقی در عین حال اشاره کرد به دنبال وحشت ایجادشده در میان نظامیان به علت عملکرد ناموفق سامانه‌های پایشی در استان الانبار، پرنده‌های نظامی در حال انتقال تجهیزات جدید و نفرات نظامی بیشتر به عین‌الاسد رویت شده‌اند.

منبع یاشده در پایان اظهارات خود همچنین بار دیگر تاکید کرد موشک‌ها دقیقا با اهداف در پایگاه‌ عین‌الاسد برخورد داشته‌اند.

مقاومت اسلامی عراق، روز چهارشنبه، ۱۸ اکتبر با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی موفق به دو پایگاه اشغالگران آمریکایی «عین الاسد» واقع در استان الانبار عراق و «الحریر» واقع در شمال این کشور خبر داد.

مقاومت عراق درباره تشدید این عملیات‌ها هشدار داد و به نیروهای ارتش و دستگاه امنیتی اعلام کرد که از مراکزی که نیروهای آمریکایی در آنها قرار دارند و در تیررس آن‌ها است، دور شوند.

شامگاه پنجشنبه نیز منابع خبری گزارش داده بودند پایگاه عین‌الاسد در عراق هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته است. این پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای بین‌المللی در غرب عراق است.

پایگاه نیروهای آمریکایی در التنف (شرق سوریه) و پایگاه این نظامیان در میدان گازی «کونیکو» واقع در شرق سوریه نیز صبح پنجشنبه هدف حمله قرار گرفته بودند.

منابع خبری بامداد امروز (جمعه) نیز از شنیده شدن صدای یک انفجار در مجاورت یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند.