اعلام آماده‌باش در پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق

 اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که واشنگتن با احتمال تکرار حملات به پایگاه‌های خود در سوریه و عراق به نظامیان مستقر در این پایگاه‌ها اعلام آماده‌باش داده است‌.

براساس گزارش‌ها، نظامیان آمریکایی در پایگاه‌های این کشور در استان حسکه سوریه با احتمال انجام حملات، به حالت آماده‌باش درآمدند.

از زمان آغاز دور جدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، حملات به مواضع نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه افزایش یافته است.

در پی حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در سوریه چند نظامی آمریکایی زخمی شدند؛ ضمن اینکه در پی اعلام هشدار در پایگاه هوایی «عین الاسد» عراق، یک آمریکایی بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

این پایگاه روز پنج‌شنبه نیز هدف حمله پهپادی قرار گرفت که به وقوع چند انفجار در این پایگاه منجر شد.

دیگر پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد نیز روز پنج‌شنبه هدف حمله راکتی قرار گرفت.

اعلام آماده‌باش در پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق

در عین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که یک ناو نیروی دریایی آمریکا هنگام حرکت در نزدیکی یمن هدف حمله موشکی و پهپادی قرار گرفت.

آمریکا از دو هفته پیش یعنی از آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکنون دو ناو هواپیمابر، چند کشتی جنگی و حدود ۲۰۰۰ تفنگدار را به منطقه غرب آسیا گسیل کرده است.

در حال حاضر، آمریکا ۲۵۰۰ نظامی در عراق و ۹۰۰ نظامی را در سوریه مستقر کرده است؛ حضور این نظامیان در کشورهای مذکور با مخالفت جدی مواجه است.