«چاقی» بلای جان ارتش آمریکا

 در این تحقیق که توسط روزنامه نیویورک‌پست منتشر شده مشخص شد که سران ارتش در ماه مه سال جاری میلادی به کنگره آمریکا گفته بودند که نیروهای دریایی، هوایی و زمینی در سال جاری میلادی نمی‌توانند به اهداف خود در زمینه سربازگیری برسند و علتش هم کاهش افراد واجد شرایط است.

در این تحقیق که بر اساس پروژه امنیت آمریکایی که یک موسسه غیردولتی است و با عنوان "مقابله با چاقی ارتش: تاثیر مستمر چاقی بر آمادگی عملیاتی" نوشته شده، ۶۸ درصد از اعضای ارتش آمریکا چاق هستند یا از اضافه وزن در رنج هستند.

در این گزارش همچنین هشدار داده شده که میزان چاقی در میان پرسنل نظامی دو برابر بیش از دهه گذشته میلادی است. این یافته‌ها نشان می‌دهد که چربی بیش از حد بدنی به فاکتور اصلی عدم صلاحیت برای قرار گرفتن در لیست سربازگیری و همچنین عامل اصلی در جراحات و معافیت‌های پزشکی بدل شده است.

پروژه امنیت آمریکایی استدلال می‌کند که این مساله یک تهدید جدی برای امنیت ملی است و عملیاتی بودن و قوای نیروهای مسلح آمریکا را تضعیف می‌کند.

در این پروژه همچنین آمده است: شناسایی، تشخیص و درمان چاقی در میان سربازان ارتش آمریکا در خطوط مقدم دفاع ملی ما ممکن است در بلندمدت حیات نیروهای نظامی آمریکا را تضعیف کند.

این پروژه همچنین گفته که برای مقابله با این مساله چکاپ‌های منظم با تمرکز بر شاخص توده بدنی سربازان به همراه مشاوره‌های فعال و توصیه‌های پزشکی باید صورت گیرد.

بر اساس داده‌های پنتاگون که به دست روزنامه "استارز اند استریپس" رسیده، کمتر از یک چهارم آمریکایی‌های ۱۷ تا ۲۴ ساله هم از نظر آکادمیکی و هم از جسمی برای خدمت ارتش مناسب هستند.

در ژوئن سال جاری میلادی، پایگاه خبری Military.com گزارش کرد که نیروهای ویژه آمریکایی یا همان کلاه سبزها نتوانستند در چهار یا پنج سال گذشته به دلیل کمبود نیروی واجد شرایط سربازگیری داشته باشند.

«چاقی» بلای جان ارتش آمریکا

در آوریل سال جاری میلادی نیز همین وبسایت گزارش کرد که نیروی هوایی آمریکا نسبت به خط مشی‌های چاقی آسانتر رفتار کرده و به مردان اجازه می‌دهد تا با داشتن چربی بدنی تا ۲۶ درصد در نیروی هوایی جذب شوند و این میزان برای زنان ۳۶ درصد است. محدودیت قبلی برای مردان ۲۰ و برای زنان ۲۸ درصد بود.

یک ماه قبل هم "کریستین وورموث"، وزیر ارتش ایالات متحده به کنگره گفت که سربازگیری بار دیگر در سال جاری میلادی کم بوده است.