افزایش فروش اسلحه در اراضی اشغالی

 روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داد که فروش اسلحه در میان صهیونیست‌ها از ۷ اکتبر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

به گفته این روزنامه عملیات طوفان الاقصی احساس امنیت صهیونیست‌ها را تضعیف کرد و بسیاری از آن‌ها را واداشت تا برای حمله به فلسطینیان سلاح بخرند. در همین حال ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی قول داده بود که ۱۰ هزار سلاح رایگان به شهرک نشینان در کرانه باختری تحویل دهد.

مدیران ۳ فروشگاه اسلحه در رژیم صهیونیستی اعلام کردند که افزایش اخیر مالکیت اسلحه بی سابقه بوده است، زیرا صف انتظار به حدی طولانی بود که فروشگاه‌ها ساعات بیشتری باز ماندند و حتی برخی از آن‌ها در‌های خود را در روز شنبه باز کردند. (خرید و فروش در روز شنبه برای صهیونیست‌ها ممنوع است.)

کابینه‌های پیشین رژیم صهیونیستی نیز بار‌ها خواستار مسلح کردن شهرک نشینان صهیونیست از ترس عملیات مبارزین فلسطینی شده بودند. برای مثال در سال ۲۰۱۴ «اسحاق آهارونوویچ» وزیر وقت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصمیم به مسلح کردن شهرک نشینان گرفت و کمتر از یک هفته بعد از این تصمیم بود که تعداد صهیونیست‌هایی که خواستار خرید سلاح شدند، به ۱۰ برابر افزایش یافت.

افزایش فروش اسلحه در اراضی اشغالی

«یاسر العموری»، استاد حقوق بین الملل دانشگاه بیروت در همین رابطه گفت: همه اطلاع دارند که شهرک نشنیان صهیونیست به ویژه در اراضی ۶۷ مسلح هستند، و بنابراین نمی‌توان آن‌ها را شهروند عادی خطاب کرد، بلکه آن‌ها در حقیقت شریک جرم رژیم اشغالگر در جنایات جنگی و شهرک سازی محسوب می‌شوند.