بحران بی‌سابقه اختلالات روانی در سرزمین‌های اشغالی

 روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از فراخوان وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی برای استخدام گسترده پزشکان «مغز و اعصاب» و «اعصاب و روان» برای رسیدگی به بحران بی سابقه شیوع بیماری های روانی در سرزمین های اشغالی خبر داد.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشت: از زمان شروع جنگ (عملیات نیروهای مقاومت فلسطین موسوم به طوفان الاقصی)، هزاران داوطلب در مراکز بهداشتی و درمانی برای مداوای اسرائیلی ها به کار گرفته شده اند.

از طرف دیگر، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی که با فرار پزشکان از خدمت در نواحی جنگی و پنهان شدن آنها در پناهگاه‌ها رو به روست، از فراخواندن دانشجویان رشته های پزشکی و پرستاری برای انجام خدمت وظیفه اجباری خبر داد.

پیشتر و در اوایل عملیات طوفان الاقصی، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در فراخوان دیگری، از همه پزشکان با هر تخصصی خواسته بود تا برای صدور گواهی فوت با این وزارتخانه همکاری کنند.

بحران بی‌سابقه اختلالات روانی در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین و محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، مقاومت فلسطین در روز هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیاتی موسوم به عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد تا زمینه آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی و گسترش صلح در منطقه با انحلال رژیم غاصب فراهم شود.

تجاوز گری و جنایت رژیم اسراییل علیه فلسطینی ها در این ۱۸ روز بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون منجر به شهادت۵۰۸۷ فلسطینی در غزه و مجروح شدن ۱۵۲۷۳ نفر دیگر شده است.

از میان این شهدا، ۲۰۵۵ کودک و ۱۱۱۹ نفر زن هستند.