به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، سردار محمد رحيمي اظهار داشت: كمك هاي بين المللي با وجود همه ادعاهاي غربي ها در زمينه حمايت از مردم افغانستان، به خاطر مشكلات اقتصادي غرب در ناقض اجرا مي شود و به صورت وعده و وعيد باقي مي ماند و مردم افغانستان همچنان از بسياري مشكلات رنج مي برد.

رحیمی در ادامه به شیوع فساد مالی در افغانستان به خاطر ارتباط این کشور با کشورهای غربی اشاره کرد.

به گفته وی شرکت کنندگان در نشست امروز توکیو ارائه کمک ها به افغانستان را به شفاف بودن دولت و اصلاح فساد اداری و مالی مشروط کردند.

او با بیان این که کمک های آمریکا و جامعه بین المللی بلاعوض نخواهد بود، خاطر نشان کرد که غرب افغانستان را به عنوان حیات خلوت خود می خواهد و از جمله اهداف نخست حمله آمریکا به افغانستان همین بوده است.

رحیمی آمریکا را متهم کرد که برای تضمین بقایش در افغانستان و وابسته نگاه داشتن دولت کابل به واشنگتن، این کشور همواره تلاش کرده است که امنیت را در افغانستان در پایین ترین سطح نگاه دارد.

این پژوهشگر سیاسی افغان درباره آثار و پیامدهای اعلام افغانستان به عنوان متحد استراتژیک آمریکا، از سوی واشنگتن هشدار داد.

او بر اهمیت حفظ منافع ایران در برابر پیامدهای احتمالی تصمیم مزبور تاکید کرد.

رحیمی از دولت افغانستان خواست تضمین های لازم را درباره خطرناک نبودن حضور ناتو در افغانستان برای کشورهای همسایه، ارایه دهد.

وی خاطر نشان کرد که اجلاس های ۳ گانه میان ایران، افغانستان و پاکستان می تواند امنیت منطقه ای را تضمین کند.

گفته می شود که شرکت کنندگان در کنفرانس حامیان افغانستان در ژاپن، با اهدای ۱۶ میلیارد دلار کمک مالی در چهار سال‌ آتی به افغانستان توافق کردند.

قرار است نيروهاي خارجي در سال ۲۰۱۴ از خاك افغانستان خارج شوند.