به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، يوسف المحافظه روز يكشنبه به دستگاه هاي شنود كه مزدوران رژيم آل خليفه در منازل مردم هنگام حمله به آن كار مي گذارند، اشاره و خاطرنشان كرد: دستگاه موسوم به دستگاه امنيت ملي از سال ها پيش تجهيزات شنود را در منازل مردم كار مي گذارد و دوربين هائي را نيز در منازل مخالفاني مانند "محمد التاجر" كار گذاشته بود.

وی تصریح کرد: رژیم آل خلیفه هم اکنون نیز تجهیزات شنود را در منازل افراد تحت تعقیب کار می گذارد.

عضو مرکز حقوق بشربحرین گفت: رژیم بحرین حریم شخصی شهروندان را نقض و اموال آنان را غنیمت جنگی برای خود محسوب می کند.

المحافظه اظهار داشت: حقوق بشر در بحرین از زمانی طولانی تاکنون همواره نقض شده است.

وی افزود: قانون وضعیت فوق العاده نیز از سوی رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین، به شکل غیر رسمی اجرا می شود و اقدامات غیرقانونی مانند سرکوب و شکنجه تظاهرکنندگان، ایجاد ایست های بازرسی، شنود غیر قانونی و حمله به منازل و سرقت وسایل مردم ادامه دارد.

عضو مرکز حقوق بشربحرین گفت: رژیم آل خلیفه در زمان اجرای علنی قانون وضعیت فوق العاده نیز چنین اقدامات ضد بشری و ناقض حقوق ملت را انجام می داد، که همچنان به صورت غیر علنی ادامه دارد.

المحافظه افزود: رژیم آل خلیفه از یک ماه پیش تاکنون هیچ مجوزی برای برگزاری تظاهرات صادر نکرده است و قرار بود که امشب تظاهراتی در منطقه المقشع برگزار شود ولی رژیم این تظاهرات را ممنوع کرده است و مردم را از حق آزادی بیان محروم می کند.

وی گفت: فرهنگ " فرار از مجازات " در بحرین حاکم است و مسئولانی مانند وزیر دادگستری و وزیر کشور که در دوران اجرای علنی قانون وضعیت فوق العاده حقوق مردم را نقض می کردند و مرتکب جرایمی شده اند، هنوز متصدی سمت های خود هستند و محاکمه نمی شوند.

المحافظه افزود: آل خليفه هنوز پزشكاني را كه از كار اخراج كرده به سركارهايشان برنگردانده است و بسياري از پرستاران كه به علت مداواي تظاهركنندگان زنداني شده اند ، نيز هنوز آزاد نشده اند و تعداد زيادي از پزشكان نيز منتظر صدور حكم قضائي هستند.