درخواست پاپ از اسرائیل!

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان یکشنبه (۲۹ اکتبر، هفتم آبان) خواستار آتش‌بس در جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس شد و درخواست برای آزادی اسرا را تکرار کرد.

به گزارش رویترز، او در مراسم هفتگی در میدان سنت پیتر گفت: «اجازه ندهید کسی امکان توقف سلاح‌ها را کنار بگذارد. آتش‌بس ». وی افزود: می‌گوییم آتش‌بس، آتش‌بس. برادران و خواهران بس کنید! جنگ همیشه شکست است، همیشه. 

پاپ در ادامه در اشاره به وضعیت وخیم در سرزمین‌های فلسطینی گفت: به ویژه در غزه، بگذارید فضایی برای تضمین کمک بشردوستانه فراهم شود و گروگان‌ها فوراً آزاد شوند. 

اظهارات پاپ در حالی مطرح شده که نظامیان اشغالگر حملات هوایی خود علیه مردم غزه را تشدید کرده و عملیات زمینی را علیه غزه در آنچه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «دومین مرحله جنگ» سه هفته‌ای به بهانه سرکوب حماس خوانده، به راه انداخته‌اند.

درخواست پاپ از اسرائیل!

رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه گزارش دادند که رژیم موقت صهیونیستی با استفاده از بمب‌های فسفری در حال بمباران شمال نوار غزه است. به گفته منابع بیمارستانی فلسطینی، با تداوم حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدا به بیش از هشت هزار نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، افزایش یافته است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه شدت رنج و بحران انسانی در نوار غزه تکان‌دهنده است،‌ گفته که بیمارستان‌های غزه به دلیل اتمام تجهیزات در آستانه فروپاشی قرار دارند. رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز روز شنبه گفت این سازمان نتوانسته با کارکنان خود در غزه ارتباط برقرار کند و وضعیت در این شهر بحرانی است.