تعطیلی ده‌ها مرکز آمریکایی در بغداد از بیم مقاومت

 سفارت واشنگتن در عراق بسیاری از موسسات، مراکز مشاوره و نظرسنجی آمریکایی در بغداد را می‌بندد.

یک منبع امنیتی آگاه در این باره اعلام کرد که سفارت واشنگتن در عراق تصمیم به بستن ده‌ها موسسه، مراکز آموزش، جذب و مشاوره و نیز مراکز آموزش زبان انگلیسی و مراکز نظرسنجی وابسته به آمریکا در پایتخت عراق گرفته است.

منبع مذکور افزود: در ورای فعالیت این مراکز و موسسات، اهداف امنیتی و سیاسی برای تحقق منافع آمریکا در عراق نهفته است و هدف از آنها از هم گسیختن جامعه عراق تحت عناوین مختلف است.

این منبع بیان کرد: تصمیم به تعطیلی این مراکز پس از آن رخ می‌دهد که مقاومت اسلامی عراق در چندین نوبت پایگاههای آمریکا در غرب و شمال عراق را هدف قرار داد.

منبع مذکور افزود: همچنین این اقدام از بیم رسیدن مقاومت به این مراکز و فاش شدن فعالیت هایی است که در آن انجام می‌شود.

تعطیلی ده‌ها مرکز آمریکایی در بغداد از بیم مقاومت

* هشدار تحلیلگر عراقی درباره سوق دنیا به سمت جنگ جهانی سوم

از سوی دیگر «محمد علی الحکیم» تحلیلگر عراقی درباره جنگ منطقه که جهان را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد به شدت هشدار داد.

وی افزود: کشتارهایی که اشغالگران صهیونیست مرتکب می‌شوند، منطقه را در آستانه جنگ منطقه ای قرار می‌دهد که تر و خشک را باهم می‌سوزاند و چه بسا به جنگ جهانی سوم در سایه نظام چند قطبی جهانی بکشاند.

الحکیم گفت: در صورت حمله زمینی اشغالگران به غزه همه معادلات سیاسی و نظامی تغییر خواهد کرد و همه سناریوها نزد محور مقاومت وجود خواهد داشت.

این تحلیلگر عراقی بیان کرد: اقدامات نتانیاهو در کشتار مردم غزه، موجب پایان عمر سیاسی او در قدرت خواهد بود. عملیات طوفان الاقصی تاریخ سیاسی سیاه او را پایان داده است و او پس از جنگ در برابر دادگاه قرار خواهد گرفت.