به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، در پی مطرح شدن مجدد موضوع مسموم شدن یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و مرگ وی، شبکه ماهواره ای المیادین ویدیویی را منتشر کرد که در آن یک مزدور اسرائیلی نحوه مسموم کردن یاسر عرفات را تشریح کرده است.

این شبکه اعلام کرد که این ویدیو در سال ۲۰۰۶ ضبط شده و تحقیقات از جاسوس اسرائیلی در زندان النقب صورت گرفته است، این مزدور اسرائیلی در اعترافات خود تاکید می کند که در عملیات مسموم کردن عرفات با آشپزهای وی همکاری کرده است و غذایی را که مسموم بوده برای وی و شخص دیگری که الحبشی نام داشته یا از خاندان آل الحبش بوده، برده است.

این مزدور اسرائیلی تاکید کرد که به همراه آشپزها غذا را به اتاق برده و بعد از سلام و احوالپرسی غذا را در اتاق گذاشته و خارج شده است.

وی در این گفتگو از سم مورد استفاده در این غذا نیز صحبت کرده و گفت که این سم در داخل قوطی پلاستیکی بود که پوششی سرخ رنگ داشت و کاغذی سیاه به آن وصل بود که روی آن چیزهایی به زبان عبری نوشته شده بود.

این مزدور اسرائیلی در مورد ارتباطات خود با سران صهیونیست قبل از عملیات اعلام کرد که یکی از افسرانی که با آنها قبل از عملیات دیدار کرده، آویخای ادرعی سخنگوی کنونی ارتش اسرائیل بوده است، بنا بر اعترافات این مزدور، او در هنگامی که قوطی سم را به مزدور اسرائیلی داده وی را تهدید کرده که در صورت عدم توانایی در اجرای این مأموریت زندگیش را نابود خواهد کرد.

این نوار ویدیویی در حالی منتشر می شود که تحقیقات انجام شده در آزمایشگاه رادیشن فیزیکس سوئیس در لوزان با ادلهای کشف کرده که لباسهای یاسر عرفات به پلونیوم سمی آلوده بوده که اندکی قبل از وفات آن را مصرف کرده است.