واکنش لیبرمن به سند پیش‌بینی‌کننده عملیات «طوفان الاقصی»

 روزنامه رای الیوم نوشت، آویگدور لیبرمن ، رئیس حزب « اسرائیل خانه ما» و وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه این حزب در کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) خطاب به نیروهای ارتش این رژیم گفت، ارتش کاملا از حمایت صهیونیست‌ها برخوردار است‌. او نسبت به تحولات در مرزهای شمالی با لبنان هشدار داده و از سیاست کابینه رژیم صهیونیستی در تعامل با حزب‌الله لبنان انتقاد کرد.

لیبرمن در پاسخ به سوالی درباره سندی که رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند و در آن در سال ۲۰۱۶ نسبت به حمله غافلگیر کننده حماس هشدار داده شده گفت: «برای اجرای این سند جنگیدم. خواهان اتخاذ اقدامات علیه حماس شدم و پس از جلسه کابینه استعفا کردم. جنگیدم ولی سطح سیاسی و نظامی مانعم شدند.»

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت از سندی رونمایی کرد که در سال ۲۰۱۶ به کابینه رژیم صهیونیستی ارائه شده بود و حمله احتمالی حماس را پیش‌بینی کرده بود اما کابینه در آن زمان آن را جدی نگرفت.

این روزنامه دیروز(دوشنبه) نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که از خطرناک بودن وضعیت نوار غزه خبر نداشت در صورتی که در یک سند مفصلی که لیبرمن ۲۱ دسامبر ۲۰۱۶ ارائه کرده، آمده است، حماس قصد دارد جنگ آتی را به داخل اراضی اشغالی بکشاند، شهرک‌های صهیونیستی را اشغال و صهیونیست‌ها را اسیر کند اما بخش سیاسی یا امنیتی این سند را جدی نگرفتند.

یدیعوت نوشت، در این سند ۱۱ صفحه‌ای تصمیمات حماس از جمله نفود نیروهای حرفه‌ای این جنبش به اراضی اشغالی، اشغال شهرک‌های صهیونیستی و گرفتن اسیر به تفصیل آمده است.

طبق نوشته این روزنامه، در سند مذکور که «فوق محرمانه» است هدف اصلی نابودی رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۲۰ و آزادی کامل اراضی فلسطین عنوان شده است. در این سند پیش‌بینی شده است که نتایج جنگ بعدی به مراتب بدتر از جنگ «یوم کیپور» (جنگ اکتبر۱۹۷۳) خواهد بود اما هیچ کدام از طرف‌هایی که این هشدار را دریافت کردند از جمله نتانیاهو و گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی این سناریو را آنطور که باید جدی نگرفتند.

واکنش لیبرمن به سند پیش‌بینی‌کننده عملیات «طوفان الاقصی»

در این سند آمده است، تعویق تصمیم اجرای حملات پیشگیرانه علیه نوار غزه پس از ژوئیه ۲۰۱۷ یک اشتباه فاحش است که تبعات درازمدت خواهد داشت که در برخی موارد تبعاتش بیشتر از جنگ یوم کیپور خواهد بود و بر جبهه داخلی رژیم صهیونیستی، هوشیاری شهروندان صهیونیست و بر تصویر و جایگاه رژیم در منطقه هم تاثیر خواهد گذاشت.

هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنبش حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات طوفان الاقصی را شروع کرده و به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه حمله کردند. براساس منابع عبری، در این عملیات بیش از ۱۵۳۸ صهیونیست کشته، پنج هزار و ۴۳۱ تن زخمی و ۲۳۹ تن از جمله نظامیان صهیونیستی به اسارت درآمدند.