مخالفت السیسی با ۲ درخواست تل‌آویو

  رژیم صهیونیستی در جنگ خود علیه نوار غزه به دنبال این است که فلسطینی‌های ساکن نوار غزه را به مصر کوچ دهد.

در این رابطه سایت «وای‌نت» امروز سه‌شنبه گزارش داد، رژیم صهیونیستی به عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر پیشنهاد داد، در مقابل استقبال از پناهجویان از نوار غزه، بانک جهانی بدهی‌ مالی بزرگ مصر را خط بزند.

وای‌نت در ادامه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از سران جهان نیز خواست تلاش کنند السیسی را متقاعد کنند پناهجویان را در منطقه سیناء بپذیرد اما السیسی این پیشنهاد را نپذیرفت و در سخنرانی به این رژیم پیشنهاد داد فلسطینی‌ها را به نقب منتقل کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنار طرح درخواست انتقال فلسطینی‌ها به منطقه سیناء از سران جهان، مدعی شد، «این بهترین راه‌حل است».

همچنین رژیم صهیونیستی انتقال فلسطینی‌های زخمی شده در جنگ با کشتی و برپایی بیمارستانی صحرایی در مصر را خواستار شد.

اما رئیس جمهور مصر در تماس تلفنی که از سوی جو بایدن، همتای آمریکایی خود دریافت کرد، تاکید کرد، قاهره اجازه نمی‌دهد و نخواهد داد فلسطینی‌ها از سرزمین خود به خاک مصر کوچانده شوند.

مخالفت السیسی با ۲ درخواست تل‌آویو

از زمان آغاز جنگ علیه غزه و مطرح شدن فراخوان‌هایی رسمی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی برای کوچ، مقامات مصری بارها مخالفت خود را با طرح کوچاندن ساکنان غزه به خاک مصر و به طور مشخص سیناء در مجاورت نوار غزه اعلام کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی صدها هزار فلسطینی را با هدف کوچاندنشان به منطقه سیناء از طریق گذرگاه رفح، از شمال نوار غزه به جنوب آن گسیل داد.

رئیس جمهور مصر در این رابطه گفت: آنچه اکنون در غزه در حال وقوع است، تلاش برای تشویق شهروندان فلسطینی به یافتن یک پناهگاه و مهاجرت به مصر است و ما هرگز با این مساله موافقت نخواهیم کرد.

السیسی در ادامه نیز تاکید کرد: مصر مخالف نابودی مساله فلسطین با سازوکارهای نظامی یا هرگونه تلاشی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان است.